Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

HOGYAN MULATNAK A FRANCIÁK...?

2016. június 28. - Karácsonyi Klári

Mi magyarok sokszor sírva vigadunk azt mondják...... én úgy tapasztaltam, hogy vannak a magyar nótások,

a cigányzenét kedvelők, a "LagziLajcsisok",  az esküvői mulatozások és vannak

a népdalosok. Mikor már eleget ittak hozzá, mindig valaki 

elkiabálja magát: " Márminálunk babáb, márminálunk babáb......az jött a szokásba...." s a többség már vele énekel.

Amikor valakit szerelmi bánat ér és az összes szomorú táncdalt és  a "gyere bodrikutyámat" végig sírja, az  inkább bánatos  szomorkodást jelent.......magunkat sajnáljuk!

 

A fiatalok - 35 évesen alul -  úgy láttam, hogy ők már nem mulatnak a szó régi értelmében...... Ők mindig csak buliznak, sajnos sokszor azt értik alatta, hogy őrületes hangerejű zenében minél több alkoholt és esetleg egyebeket is elfogyasztani.......Aztán másnap lehet mondani, kérkedni vele, olyan remek buli volt, nem emlékszem semmire hogyan kerültem haza........ Még a 60-as években jött divatba a házibuli szó, ami annyit jelentett, hogy igyekeztek a szülőket elküldeni és egyik szoba átalakult tánc helyiséggé, szendvicsekkel, üdítő és szeszes italokkal. De  nem emlékszem olyanra, hogy valaki tök részegre itta volna magát, beszélgetések is voltak a zene alatt  aki nem táncolt, párok is alakultak ki, de ott emberi hangulatot éreztem......

Direkt elmentem egy mai pince bulira, ahogy mondják.  Félelmetes mit láttam ott!  Egy szó jutott eszembe, - noha nem tudom mi lehet ott igazából - , de erre gondoltam: ördögök a pokolban!

 

De, térjünk vissza a franciákra. Csak az átlagos franciákról tudok beszélni, mert ott nem voltam  a fiatalok pince buliján.

Amikor a francia szomorú, rossz kedvű még mindig.... !

Charles Aznavour - t, Yves Montand - t  és  Edith Piáf - ot  is hallgat.

 

 Ő, szívembe lopta halk szavát, ha látom kedves mosolyát, úgy érzem táncol a világ, minden oly szép............

Nem, nem és nem, nem bánok semmit sem...akár jó, akár nem....ami volt....

Hulló levelek! A két szemét még  most is látom...........

 

De, amikor jó kedvű, akkor tényleg jó kedvű, együtt örül, táncol és énekel a nagy kedvenc előadóval  Patrick Sebastien-nel!

 

Ezt a dal, - régi és új - azt hiszem mindenki ismeri! Szilveszter 2011.

 Kívánok minden kedves Olvasómnak jó egészséget, elegendő pénzt az élethez, remek családi kapcsolatokat és akkor mindenkinek lesz kedve - korhatár nélkül - örülni, nevetni, táncolni és énekelni.  Jó mulatást!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr618852532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása