Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

VÁRLAK NÁLAM VENDÉGSÉGBE! Ételajánlatok a hétvégére! 8.rész

2016. május 26. - Karácsonyi Klári

100_8274_3.jpg

AKIT EZEN A HÉTEN VENDÉGÜL LÁTOK, a kedves ARANKÁT,  NEKI A KEDVENCE A VADAS ÉS A  RÁNTOTT CSIRKE, valamint MINDENT SZERET AMI ÉDES!  Tehát ezek lesznek  és a finom hús leves, kelkáposzta köretnek ,  kis fánkok, meggyes rétes, tejbegríz,cseresznye.

100_9052.jpg

VADAS MARHAHÚSBÓL: Ház ez elég hosszadalmas étel, de aki szereti a pikáns szószt,akkor megérni megcsinálni! Először is veszek finom marha húst és szép szeletben kérem, hogy hamarabb megfő így.Aztán egy egy megfelelő teflon lábosban beleteszem a jól megmosott, kiáztatott húsokat - utálom ha véres a víz -. Majd vizet teszek bele, hogy ellepje a húst és mindenféle sok-sok zöldséget, megpucolva, apróra vágva bele, mint egy húsleves félébe. Sárgarépát, fehérrépát, zellert, babér levelet 3-4db, bors, kömény, sok 3 hagyma szeletelve, sok fokhagyma és a végén bio marhahús levesport is. ha nem elég sós később sózóm.Ez fő nekem 2 óra hosszáig, akkor megkóstolom ha a marha úgy megvan főzve, hogy a kanállal is szét jön , nekem akkor jó. Kiveszem a húsokat és a meglévő szétfőtt zöldségeket és a levet turmixolom.  A babérleveleket kiszedem, nem turmixolom.A teflon lábosba egy pici kis kanál cukrot megolvasztok, ráteszem a barnás sűrű turmixolt levet és egy jó minőségű pohár tejfölt és egy nagy evőkanál mustárt. És az egészet összekeverem újra melegítem és esetleg még ízesítem , elkeverem és vissza rakom a finomra megfőtt húsokat. Együtt jól átmelegítem és ha finom pikáns akkor kész is!

ZSEMLEGOMBÓC: Két zsemlének megfelelő fehér féle kenyeret, kis kockákra vágok beteszem  egy picit a sütőbe pirítani, de ne égjen meg! majd egy tálba teszem. Leöntöm olvasztott vajjal, majd 3 egész tojás, jól megsózóm és annyi lisztet amennyit felvesz, hogy egy galuska féle könnyű kidolgozott tészta legyen. Fél órát hagyom állni a kidolgozott keveréket és utána vizes kézzel gombóc féléket készítek amit a forró, lobogó sós vízbe teszek és kb, 10 percig főzöm. Akkora már átfőttek és jól meg is nőttek. Kiszedem a vízből szűrőkanállal és olvasztott vajra ráteszem, összekeverem, kész.

100_9046.jpg

RÁNTOTT CSIRKECOMB, rizzsel, zöldséggel és erős tejföllel! Mivel a vendégem szereti a csípős dolgokat is a kész csirkecombot erős tejföllel öntöttem le. Nagyon ízlett neki. A tejfölbe belekeverek darált erős paprikát és borsot, köményt és kész. A combokat, hogy biztosan átsüljön jól a csontoknál alul bevágom végig a késsel. Így egy nagyobb comb is lesz mire kirántom és finom nem marad véres a csontok mellett sem! Rizst meg zöldség köretet mindenki tud csinálni.

100_8923-1.jpg

HÚSLEVES: Szinte mindenkinek meg van a saját receptje, attól függ milyen húsból főzi. Ezért mindenki úgy készíti el, ahogy szerinte legfinomabb a leves!

100_8083_1.jpg

KELKÁPOSZTA KÖRET VAGY EGYTÁLÉTEL: Nagyon szeretem ezt a kevés kalóriával rendelkező finomságot.Egy pici liba zsírban, kicsi vízbe felteszem az apróra összevágott kevés burgonyát, sárgarépát és  egy kelkáposztát.  Majd egész köményt és sok fokhagymát. Beleteszek a só helyett valamilyen leves ételízesítőt és hagyom főni, fedő alatt.  ha kész egy finom ízű ennivalót kapunk, ha bármilyen húsféleséget, virsli, kolbász, sonkát teszünk bele, akkor már is egytálételt kapunk, esetleg tejföllel ízesítjük a tálalásnál!

100_9077.jpg

FÁNKOCSKÁK: Nagyon egyszerű alap recept és utána százféleképpen lehet tölteni, leönteni, tálalni mint a palacsintákat is. Édesen és sósan is. Kettő 2 egész tojás és egy sárgáját bele ütni egy tálba és kézzel habverővel egy kicsit habosra verni, majd apránként kb. 40 dkg lisztet, - melybe előzőleg sütőport tettem, annyit ami kb fél kg liszthez kell - apránként bele keverek és egy doboz tejfölt, majd egy csipet sót. Én nem teszek bele cukrot, majd később cukrozom meg a tálalásnál. Jó sűrű masszát kapunk. Majd forró olajban evőkanállal bele kiszaggatom és világosra sütöm mind a két oldalát. Addigra át is sül belülről is, mert kicsik. Édesen és sósan is tálalhatjuk!

100_9073_1.jpg

SÓS FÁNKOCSKÁK: Tejföllel reszelt sajttal.

100_9065.jpg

ÉDES FÁNKOCSKÁK: Tejföl, túró, sok porcukorral.

100_9089-1.jpg

ÉDES FÁNKOCSKÁK: A kis fánkokat ketté vágtam citromhéjjal ízesítet édes túrót tettem bele és csoki öntettel leöntöttem.

100_9032.jpg

TEJBEGRÍZ: Már a múltkor leírtam hogyan készítem, most csak friss eper lekvárt és tej - keserű csokit reszeltem rá. Remek volt!

100_9024-1.jpg

MEGGYES RÉTES,darált DIÓVAL. Mivel akartam, hogy az édességeket szerető barátnőmnek a kedvére tegyek , így még ezt a meggyes rétes is elkészítettem. A kész réteslapot gyengén megkentem vajjal és rá a meggybefőttet, majd meghintettem darált cukros dióval. Feltekertem és kész. A tetejét villával megszurkáltam és egy tojással megkentem.

100_9047.jpg

A végén még friss ropogós cseresznyét tettem az asztalra, aminek nagy sikere volt!

AMELYIKET KÍVÁNOD VÁLJÉK EGÉSZSÉGEDRE és IGAZÁBÓL IS EL TUDJAD FOGYASZTANI!

Jövő héten újból jelentkezem!

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr818740110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása