Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

MESEORSZÁGBAN JÁRTAM!

2017. július 23. - Karácsonyi Klári

MESEORSZÁGBAN VOLTAM.....!csm_1228_goldene_rundfahrt_von_luzern_auf_den_pilatus_schiff_44e4824681-1.jpgMár több svájci nagyvárosban is jártam, de most úgy éreztem el kell menjek olyan helyre is ahol nem nyüzsögnek a turisták, élik a svájciak a maguk megszokott, kényelmes életüket.....!

Ezért gondoltam, hogy szétnézek egy faluban is!

De itt a falu szó csak a fordításban DORF jelent falut,   a magyar értelemben megszokott falu, veteményes kerttel,  különféle állatokkal itt nem létezik!  Egy kistelepülés, de senki nem termel semmit a kertjében, nem tartanak állatokat...tulajdonképpen városi életformát élnek.

Mivel a kinézett falum 30 kilométerre volt a híres szépségű Luzern városától, így gondoltam egy füst alatt csak szétnézek ott is.

Mikor kijöttem a hatalmas pályaudvari parkolóból és megláttam a Vierwald-i tavat, hajókat, virágokat rögtön egy Balatoni nyaralás érzés fogott el.

Később már éreztem, hogy máshol vagyok, mert a város elragadott és örömmel sétálgattam, fedeztem fel a sok látnivalót.   Érdemes megnézni a képen majd látható, hogy a víz mellett végig éttermek, kávézok sorakoznak és sehol egy hely. A nekünk borzalmas drága árak mellett is minden tömve. Rengeteg kínai és egyéb színes bőrű turistát láttam a világ minden tájáról.  Egyszer Németországban láttam egy apácát és utána nagy szerencse ért. Itt viszont láttam egy egész csoport fekete bőrű apácát, fehér ruhában és fekete-fehér fityulával. Úgy elcsodálkoztam, hogy elfelejtettem engedélyt kérni, hogy lefényképezhessem őket! Ha egy apáca után is nagy szerencsém lett, milyen hatalmas szerencse fog most rám várni vajon?

Érdemes volt Luzerban is szétnézni sok-sok természeti szépségben gyönyörködhet az ember!

Aztán elindultunk Flüelen-be......és ahogy elhagytuk a várost egyre jobban éreztem a svájci leírhatatlan illatos levegőt és a békét, nyugalmat..!

Remek vendégfogadót találtunk.  Úgy éreztem, már  ide nem hatol be a nagyvilág gondja, baja, egyszerűen mint a mesében lehet.... CSAK ÉLNI....az itt lakóknak, van elég pénze mindenkinek a megélhetésre és  a hatalmas hegyekből, tóból árad a misztikus békés érzés!  Minden egyes ember a buszvezető, gyerekek, felnőttek, kocsival elmenők akikkel találkoztunk a faluban az utcán KÖSZÖNT! Jó napot kívánt!  Mikor falun nyaraltam 50 évvel ezelőtt gyerekkoromban emlékszem ilyenre, hogy idegen emberek köszöntöttek! 

Volt aztán ott a tónál egy hegy ami mindig felhőben volt olyan magas, annál úgy éreztem mintha a Sinai hegynél lennék, mennydörög és ha megjelenne egy angyal igaziból  nem csodálkoznék!  Ilyen gyönyörűt csak Isten teremthetett!

Most jöjjenek a képek!

schifffahrt_luzern-727x480.jpgMikor megláttam a várost  LUZERN-t!

overlooking-luzern.jpg

A hegy tetejéről a kilátás!

204581.jpg

Itt van a rengeteg kávézó, étterem, sehol nincs hely, pedig a magyar pénztárcához mérten horribilis árak vannak!

reusswehr-1.jpg

 LUZERN!

151_1_lacucina01.jpg

Ebben a belvárosi étteremben akartunk volna pizzát enni, de tömve volt nem volt hely du. 2-kor. Nem mertem az emberek miatt fényképezni, így csak az üres éttermet tudom megmutatni.

lucerne-952314_960_720.jpg

A tó mellett este!

luzern.pngEsti fények LUZERN-ben!

schifffahrt_vierwaldstaettersee.jpg

A hatalmas furcsa alakú hosszú tavon, Vierwaldsee-n  rengeteg különféle hajókat láttam. A legmodernebbektől kezdve a legrégibb, folyamatosan rendben tartott gőzhajókig mindent!

ms17-16-11-23-412_bearbeitet_0.jpg

Modern hajó, luxus étteremmel a fedélzetén!

p1080839.jpgÉlvezem a hajókázást a tavon!

weggis_ds_schiller.jpg

" Sétahajó lágyan ring a Dunán (Svájcban is) száz hullám taraján"

zahnradbahn_rigi_kuehe.jpg

Aki vasúttal és hegyi járattal jön Svájcba az is érzi egy idő után, itt mintha megszűnne a világ gondja, baja, béke van és csak az a dolgunk, hogy ÉLJÜNK!

420er-am-urnersee-vor-flueelendiese-426444.jpg

Szebbnél-szebb tájakon fut a vonat!

switzerland-985568_960_720.jpg

Mindig is érdekelt milyen ember lehet az, aki fent a hegyen mindentől távol, élelmiszerüzlet, kórház, orvos még csak a közelben sincs és mégis sokan itt élik le az életüket?  Mindennek ellenére, ahogy látom...nagyon jól vannak!

fluelen-switzerland.jpg

Először majdnem ebben a hotelben szálltunk meg  a falun Flüelen-ben, de aztán találtunk egy igazi vendégfogadót.

100_1304.jpg

Az egyik muskátlis ablak volt a mienk!  Figyelem ott a hatalmas hegy a ház háta mögött!

100_1241.jpg

Mikor kinyitottam a szoba ablakot ezt láttam!

dsc00570.jpg

Megérkeztem Flüelen-be!

dsc00585.jpg

A falu  "belvárosa"!

dsc00587.jpg

Flüelen!

dsc00579.jpg

Mindjárt jön a vasútállomás, komoly forgalommal!

100_1267.jpg

Itt át kell menni egy aluljáron, ahol modern lift  is van - aki nem bírja a lépcsőt - és csodák, csodája ilyent még nem láttam az aluljáróban és a lépcsőknél is mindenütt gyönyörű fehér a fal, semmi nincs összefújva, firkálva és sehol egy szemét darab! 

100_1249.jpg

A vasútállomás Flüelen és itt a buszállomás is!  Mellette volt építve egy ingyenes olyan nyilvános WC, ahol ragyogó tisztaság volt, friss illat és mindenütt WC papír, mosdó és törülköző is! Külön volt még a mozgássérülteknek is!

100_1257.jpg

Itt vagyunk a tónál!

100_1253.jpg

Leültem egy padra és percekig gyönyörködtem az elém táruló sok szépségben!

100_1289.jpg

Itt csak csöndben lehet lenni és nézelődni a táj méltóságteljes!

100_1252.jpg

Ennél a hegynél éreztem ha megjelenne egy angyal nem csodálkoznék! Ilyent csak Isten teremthetett!

100_1265.jpg

Este 9 óra elmúlt!

seilbahnerlebnis_uri.jpg

A hegyi sikló járat is hozzátartozik Flüelen nevezetességéhez, nagyon magasan van, ráadásul nyitott résszel!

berggasthaus_oberaxen_berggasthaus_oberaxen.jpg

A hegytetőn található a hegyi  étterem, ahol lehet gyönyörködni a különleges panorámában!

800px-rigi_vierwaldsta_ttersee_0798.jpg

 Búcsúzok  Flüelen-től és és a Vierwaldsee-től....., örömmel nyugtázom, hogy mennyi sok természeti csodát láthattam.......emlékül megőrzőm!

 

De megnyugtatóan veszem tudomásul nem vagyok olyan, hogy vágynék minden évben itt nyaralni!  Gyerekkoromtól kezdve megszerettem a Balatont  és a szerelmese vagyok! Soha nem tudom  megunni!

54690137.jpg

Mikor felmegyek Tihanyba és a Rege cukrászda teraszán körülnézek a tóra, érzem itthon vagyok a szeretet, kedves  Balatonnál és bármilyen szép máshol a világ, - ahogy a barátnőm mondja - nekem ez  a világ közepe!

 

Mindenkinek kívánom, hogy legyen elég pénze.....megfelelő körülménye, hogy ahová szeretne eljutni.....el tudjon utazni!   Szép nyaralást!

 

XOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr7212682477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása