Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

SZERELEM!.......NYUGDÍJAS KORBAN??

2016. március 22. - Karácsonyi Klári

A lányom úgy nevetett, hogy a könnye is kicsordult. Ha..ha..ha....Ezt nem mondod komolyan? Ilyen nincs....ha..ha....

Anyámnak és a fiamnak még nem mertem elmondani......,de előbb-utóbb muszáj lesz!

 

fruit-3074848_960_720.jpg

Nagyon fájt a férjem elvesztése. 18 évesen mentem férjhez és a 40 éves házassági évfordulónkat még megtudtuk ünnepli. Azon a vasárnap a kedvencét főztem marhapörkölt nokedlivel, jól be ebédelt és mondta elfáradt, lepihen egy kicsit a hálóba.  Többet nem ébredt fel.......  Mindenki azt mondta... Etelka ne sírj ez egy szép  szép halál, csak nekem nem volt az!  68 éves volt. Együtt 40 éven át sok-jóban és sok rosszban is! Két gyerek, akik már mind kiszálltak a szülői házból, de mind a kettő visszajár, nagyon szeretnek. Ez boldoggá tesz.  Anyám velünk lakik mostanában ünnepeltük a 80 éves születésnapját. Hála Istennek jó erőben, egészségben van a korához képest.

Nagyon hiányzott a férjem, a megszokott társam, akivel mindig mindent megtudtam beszélni. Sokszor csak meghallgatott, de segíteni, vagy tanácsot adni nem tudott, de már az  is elég volt, hogy eltudtam neki mondani...Átlagosan, normálisan éltünk. Se nagy veszekedések, kiabálások, se olyan nagy esze-veszett szerelem nem volt már.......! Most meg hiába van két jó felnőtt gyermekem és jó indulatú anyám, mégis időnként sokszor éreztem, hogy magányos vagyok.

Miután betöltöttem a 60.évemet, elmentem nyugdíjba. Bőven elég volt örültem, hogy be- fejezhetem az állandó munkát.  Végre lesz több szabadidőm. Hallottam róla, hogy sok ember mikor nyugdíjba megy, pánikba esik, hogy ő már nem hasznos tagja a társadalomnak, ő már kiöregedett és nem kell munkára, depressziós vagy elviselhetetlen lesz.  Hááát én aztán nem...! Végre utolsó munkanapomon pezsgőt bontottam és mindenkit meghívtam ünnepelni! Elég volt.....40 év munkából! Kereskedelem,  Élelmiszer üzletben voltam boltvezető, később áruház igazgató. Amit az élelmiszerrel kapcsolatban tudni lehet, azt mindent tudok....De elég volt.  Arra vágytam, hogy végre azt csinálhassam amit akarok, amit szeretnék, amihez kedvem van. Az idők során, minden hónapban egy kis pénzt félre tettünk öregségünkre. Mivel sajnos szegény férjem már nem élvezhette, így kiszámoltam anyagilag nincs félni valóm, ha egyedül  is maradtam és nyugdíjas vagyok.

 

Az első nyugdíjas napomon meglátogattam a közeli uszodát, ami egy gyógyfürdővel van kombinálva. Remek volt. Beszédbe is elegyedtem egy asszonnyal a vízben, de rájöttem nem az én stílusom, nem akarok vele közelebbi barátságot. Volt barátnőm is még a gimnáziumból, de őt nagyon lefoglalják az unokák. Ritkán tudunk találkozni. Nekem is van egy unokám 16 éves fiú, nagyon értelmes és jó tanuló. Nagy szerencse manapság ha ilyen gyermeke van az embernek, de úgy érzem a lányom, mindig nagyon szépen, szeretettel, de azért szigorral is nevelte. Nem volt mindig, minden megengedve neki.

 

Az unokám Tamás mutatta meg nekem  a számítógépet, hogy miként kell használni. Első perctől kezdve tetszett a dolog, csak úgy éreztem én már nem értem pontosan mikor, mit kell nyomkodni, kattintani. Némely szavak kínaiul hangzottak számomra. Végül rábeszélt, hogy a legjobb számítógépet vegyem meg - amit ő mond - és mindent megtanít nekem rajta. Ennek már két éve, és tényleg mindent sikerült megtanulnom. Először mindig felírogattam, aztán már ment később fejből is. Nagyon megszerettem és remekül szórakoztat. Olyan mintha lenne egy nagy világ könyvtáram és bármilyen témában ha kíváncsi vagyok valamire, vagy olvasni akarok róla, megtudom nézni.

 

Így jutottam el oda, hogy ugyan nagyon jól elvoltam, soha nem unatkoztam, de hiányzott egy ember, akivel lehetne néha jókat beszélgetni, eszmecserét folytatni, különféle témákban. Elmeséltem a barátnőmnek - akivel mindig őszintén beszélhetek - azt mondta: Én hallottam már többektől hogy az interneten is kötnek emberek ismeretséget, csak nagyon kell vigyázni, mert sok a szélhámos!

 

Bemerészkedtem egy 50-en felüli társkeresőbe, noha én nem akartam együtt élni már senkivel. De azért gondoltam szétnézek mi van ott? Meglepetésemre nagyon sok korombeli férfit találtam. Volt egy pár szimpatikus is. Hová jutottunk, gondoltam magamban a nők is írnak a férfiaknak? Ez aztán az új világ!

 

Rögtön négy férfivel kezdtem levelezni, de rövidesen hármat menesztettem.  Egy férfinél úgy láttam kéne vele találkozni. Hiszen még is az az igazi, ha szemtől-szembe látjuk egymást. Meg volt a találkozó, nem volt csalódás, olyan volt kinézetre mint a képen. Egészen kellemesen elbeszélgettünk, majd haza is kísért. Vasárnap már együtt mentünk színházba, szigorúan fele-fele alapon. Megmondtam neki még az elején, bárhová megyünk közösen, én fizetem az én részemet és ő fizeti a magáét. Először furcsálta, de aztán megértette. Egyre többször találkoztunk és mivel az anyjánál lakott, meghívott egy vasárnapra. Elmentem és egy nagyon kedves idős hölgyet ismertem meg, aki elég szókimondó és nem kímélte a fiát sem. Nőcsábásznak titulálta. De egyikünk sem akarta befejezni a kapcsolatot.

 

Már kettő hónapja voltak közös programjaink és sokat beszéltünk telefonon, később meg skype-on is.

 leaves-1012948_180.jpg

Egyik este mikor haza kísért, zavartan azt mondta, nagyon megszerettelek! Ügyesen átkarolt és várta, hogy megengedem- e, hogy megcsókoljon. Megengedtem! Nagyon boldogan indult el, látszott rajta az öröm!

Nem akartam neki még megmondani, hogy én már 3 hete vele álmodom és nem tudom miért, de úgy érzem, hogy nincs már fal közöttünk. Szimpatikus megbízható embernek tartom, talán azért nyílt ki a szívem az irányába. A csókolózós este után elszabadult a pokol. Mindennap látni akart és én sem voltam ellene. Éreztem húsz éves vagyok, ez nem lehet igaz? Szerelmes lettem tényleg ebbe az emberbe? 60 elmúltam!

A mamája sajnos több hetes kórházi kezelésre szorult. Mikor haza jött Karcsi már úgy mutatott be neki: Mama itt van az új menyed!  Nagyon örülök fiam, végre megjött az eszed! Sokáig vártam, hogy megembereld magad, de megérte, jól választottál. Legalább ha már én nem leszek, itt marad neked egy kedves, szeretetreméltó feleség. Nyugodtan pihenhetek odaát.....

Most itt tartunk, mind a ketten tényleg szerelmesek vagyunk egymásba, - egy csodának tartjuk - de a felnőtt gyerekeinknek is muszáj megmondani...... és az én anyukámnak!    

           

                   Minden este Károly hasonló verseket dudorászott Etelkának a telefonba........... és ő kivirágzott, mindig ilyen férfire vágyott!

75709.jpg

 EPILÓGUS:    Mivel a találkozás óta 5 teljes év telt el,  így az ismerős hölgy engedélyével megírom a mostani állást....mi történt az évek alatt?

Etelka édesanyja miután megtudta a lánya "nagy szerelmét" nevetett és 81 éves bölcs asszony révén azt mondta......majd kinövi, most bolond!

Károly és Etelka  amíg tartott a szerelem nagyon boldogok voltak.  Közben tényleg meghalt Károly anyja és Etelka amikor csak tudott ott maradt Károly lakásában, főzött, takarított  és egyre kevesebbet mentek el.  Csodásakat vacsoráztak amit Etelka készített  és tv nézéssel telt az este........reggel meg ment a másik lakásba az édesanyjához és a gyerekeivel csak napközben tudott találkozni.   Etelka mikor megvásárolta a vacsorához valót az elején még Károly megkérdezte mennyibe került és ki is fizette.   De egy fél év után mindig elfelejtette........mindent a közös evészetekhez Etelka a saját pénzéből vásárolt.   Kettő év telt el a találkozástól, de Etelka  már érezte neki ez sok munka saját lakásában  és Károly lakásában is helyt állni, rendet csinálni, takarítani, ágyneműt mosni...stb.                   Jó lenne már valami közös megoldást találni és ne kelljen két lakást rendben tartani?!                                         Történt egy hétköznapon Etelka fodrászhoz akart menni és szólt Károlynak másnap nem jön vissza este, mert otthon is  van elmaradt teendője...........nagyon fogsz hiányozni, mondta Károly, de kibírom, csináld csak a dolgodat.                A fodrásznő beteg lett, Etelka ezért úgy gondolta délelőtt felmegy Károlyhoz hátha elmennek valahová kettesben már régen nem jártak sehová.       Volt kulcsa és legnagyobb megdöbbenéssel vette tudomásul a közös ágyon Károly egy ismeretlen nővel remek kapcsolatban beszélget és  az asztalon mindenféle finomság amit a sarkon lévő büféből  származik, italok, szendvics stb.                                            Az ismeretlen nő elmondta Etelkának, Károly annyit írt magáról magányosan él és keresi az igazit, mert az édesanyja meghalt!!!!                                                              Etelka elrohant  és minden ott maradt holmiját  Károly lakásáról a lánya hozta el és azóta még az utcát is kerüli.........!

Nekem legalább is azt mondta:  örökre végeztem minden szélhámos férfivel.....!   Én azt kérdeztem......MEDDIG????

 

egyedul-boldogan-lehet-1050x656.jpg

 

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr698509504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása