Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

VÁRLAK NÁLAM VENDÉGSÉGBE! Ételajánlatok a hétvégére! 2.rész

2016. április 15. - Karácsonyi Klári

100_8274_2.jpg

KÉRLEK FOGLALJ HELYET és láthatod mit szeretnél esetleg enni!

Rántott csirke és zöldséges rizs, vagy friss saláta fasírttal, bableves vagy sajt leves, valamint túros tészta húsos szalonnával vagy cukorral, végül desszertnek kávéfánk vagy indiáner.

100_8501_1.jpg

RÁNTOTT CSIRKE, ZÖLDSÉGES RIZZSEL! A csirke felső combját kicsontoztam, egy kicsit meg klopfoltam és olyan delikát féle ételízesítős sóval besóztam, majd a szokásos módon, liszt, tojás, zsemlemorzsa bepaníroztam. Bő olajban kisütöttem, mindig fedő alatt. Így a hús biztos átsül és finom puha marad. Egy kisebb teflon lábosban egy kis darab vajat tettem (kb.4 dkg) és bele a megmosott egy csésze rizst. Egy kicsit elkevertem és 2 csésze vizet tettem hozzá egy kis sót és egy kis zöld petrezselymet. Megvártam amíg forr a víz benne és akkor egészen kicsire csavartam. Fedő alatt kb 20 perc alatt megeszi az összes vizet és a rizs finom puha lesz. Vegyes kis doboz mélyhűtött zöldséget  egy lábosba bele teszek 3 dkg vaj, fél deci víz és a zöldség egy kis bio ételízesítővel( sót nem teszek) megdinsztelem, többször megkavarom. Mindig fedő alatt, kb 15 perc alatt kész.

100_8521.jpg

FRISS SALÁTA FASÍRTTAL!  Fél kg sertés darált hús, egy tojás, kb, egy zsemle vagy hasonló nagyságú kenyér  apróra összevágva és tejben puhára áztatva (nem nyomom ki, így megy bele tejestől ),fél deci olaj sok fokhagyma, összezúzva, só, piros paprika, bors, őrölt kömény összekeverve jól egy tálban. Semmiben nem forgatom meg, (szokták lisztben vagy zsemlemorzsában)  gombóc féléket csinálok a teljesen vizes kezemmel és megy a forró olajba. Így szaftos, (nem száraz) finom fasírt lesz belőle.

100_8511.jpg

FRISS SALÁTA! Fejes saláta vagy egyéb zöld salátából apróra vágok egy adagot,  kevés kaliforniai piros paprikát , magyar sárga paprikát, lila hagymát,  uborkát, paradicsomot és sajt darabokat ( amilyen sajt van otthon) is teszek bele. Nagyon jó a juh sajt és a füstölt sajt! Az egészet  egy picit sós  10 %-os tejföllel leöntöm. Lehet fokozni még reszelt sajttal is.

100_8403.jpg

 SZÁRAZBABLEVES!  Én főleg tarkababból szoktam főzni. Előző este beáztatom a babot, reggel hideg vízben felteszem főni egy kis bármilyen füstölt hússal, vagy kolbásszal (ami van) és sok fokhagymával.  Legtöbbször egy- másfél  óra után ha a bab már majdnem megfőtt,  utána bele teszem a zöldségeket , sárga répa, fehér répa, zeller, ki mit szeret apróra szeletelve. Erős paprikát, bors, köményt teszek bele, sót csak akkor ha nem elég sós a füstölt húsok miatt. Kb még egy órát fő és minden finom íz egyveleg lesz. Akkor egy jó minőségű 2 dl tejfölből habarást csinálok egy nagy bögrében. 1 csapot evőkanál liszttel jól összekeverem és a levesből veszek ki  forró levet összekeverni, mert ha meleg a habarás, akkor nem  kapja össze a tejfölt. Lassal belekavarom a levesbe egyet felforr és kész. Akkor teszek bele a végén még apróra vágott petrezselymet. Nem teszek bele nokedlit, így is elég tartalmas.

100_8417.jpg

SAJT LEVES! Nagyon egyszerű, gyors, könnyű. Egy csomag mirelit vegyes brokkoli, sárgarépa, karfiol, egy kevés zöldborsót felteszek kb. 1 liter vízben főzni. Mindenféle fűszereket teszek bele, ki mit szeret, fokhagyma, bors, majoránna, kömény, petrezselyem, erős Pista féle otthon készült darált paprika és bio marhahús leves porból egy keveset. Lehet bele még kockára vágott burgonyát is rakni, aki akarja, hogy tartalmasabb legyen és a végén lehet pirított kenyérkockákkal is tálalni.  Mikor kész megfőttek a zöldségek, tálaláskor reszelt sajttal jól meghinteni. A füstölt sajt egy remek ízt ad neki.

 100_8390_1.jpg

TÚRÓS TÉSZTA, HÚSOS SZALONNÁVAL! Ki mit szeret  olyan fazonú száraz tésztát kifőzni sós és egy kis olajos vízben. A tésztát csak forró, lobogó vízbe szabad beletenni és fedő nélkül sokszor megkeverni. Főzési idő: Minden tésztánál más és más, így meg kell kóstolni. Ha megfőtt a tészta szűrőkanálba tenni és hideg vízzel is leöblíteni a megfőtt tésztát olvasztott vajra kiszedni, jól összekeverni átmelegíteni és már önmagában is nagyon finom! A meleg tésztára van aki csak úgy ráteszi a túrót, tejfel, és az előtte megpirított apróra vágott bármilyen szalonnát amilyen van otthon. Más variáció, aki az egészet még sütőbe beteszi és átsüti egy kicsit.

100_8449.jpg

TÚROS TÉSZTA CUKORRAL!  Sokan szeretik cukorral is. Ugyanúgy kell elkészíteni mint ahogy az előbb leírtam a túrós tésztánál, csak a végén, nem kell rá szalonna, hanem finom vaníliás porcukor. Lehet még citrom héját is rá reszelni. Ezt is lehet így is azonnal fogyasztani, vagy az egészet a sütőben egy kicsit átsütni.

Ezen a héten én nem sütöttem semmit, ezért a lustább és gyorsabb módját választottam a desszertnek. Bementem egy kiváló cukrászdába és ami tetszett megvettem.

 100_8061.jpg

KÁVÉFÁNKOT,

100_8062_3.jpg

INDIÁNERT,

100_8068_1.jpg

 ÉS DIÓ TORTÁT VÁLASZTOTTAM!

Amelyiket kívánod, váljék egészségedre.

Jövő héten újból jelentkezem!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr318629758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása