Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

VÁRLAK NÁLAM VENDÉGSÉGBE! Ételajánlatok a hétvégére! 5.rész

2016. május 07. - Karácsonyi Klári

100_8329_1.jpg

Tisztelettel üdvözöllek, kérlek foglalj helyet és mesélem miből válogathatsz ma!

Tepsiben sütöttem káposztát és nekem csirke mellem volt itthon, de lehet combbal és sertés hússal is készíteni. Aztán van egy hagyományos csípős lecsó DE GYOMOR és EPE betegeknek is!, spenót , igazi lebbencsleves, és aki nagyon szereti (úgy mint én) a rántott hús féléket meg a sült krumplit ( roserbnit) uborka salátával az sem marad éhes. Végezetül gyümölcs rizs és friss gyümölcs, mert most jön a szezonja az epernek!

100_8589.jpg

 Sütés előtt! TEPSIS SAVANYÚ KÁPOSZTA, valamilyen HÚSIVAL!

100_8597.jpg

Kész van!  1 kg savanyú káposztát jól átmosok, a tepsi alját libazsírral kikenem. A káposztát ízesítem egy kis delikát féle ízesítővel, sok kipréselt fokhagymával, 3-4 szem babérlevéllel, kömény maggal és apróra vágott húsos szalonnával, majd berakom a tepsibe. Ráteszem az előre besózott és fűszerezett húsokat és mindegyik hús tetejére egy pici libazsírt teszek. majd  kb. 3-4 dl vizet öntök rá és lefedem alufóliával az egész tepsit. 200 fokon egy  70-80 percig sütöm. Majd leveszem az alufóliát és tovább sütöm így, míg a teteje is egy kis színt kap, de nem szárítom ki!

100_8598.jpg

 Tálalásnál a petrezselymes krumpli passzol hozzá, amit szeretek gyorsan így főzni és állítólag minden ásványi anyag benne marad a burgonyába. Egy teflon lábosba bele teszem a krumplit felvágva, csak 1 dl víz alá és egy kis darab vaj, só és apróra vágott petrezselyem.  Mindent egyszerre beleteszek és ha forr kicsire veszem és 20 perc alatt kész a finom krumpli a víz elfőtt és nem kell már leszűrni!

100_8606.jpg

Aki szereti tejfölt is tehet rá, így még finomabb, szaftosabb lesz!

100_8652.jpg

LECSÓ, de GYOMOR és EPE és érzékeny gyomrúaknak is! Azt vettem észre ha zöld paprikát eszem nehéz a gyomromnak. Orvosi ajánlatra már sok éve így készítem és soha nincs semmi bajom, először furcsáltam, de nagyon finom lett!

Bármilyen 1 kg paprika, zöld magyar vagy piros kalifornia paprikát, mindig meg kell hámozni krumpli hámozóval. Egy kicsit több paprikát kell venni. Aztán a kb. 2 szem paradicsomot is meghámozni. Majd a 2 nagyobb szem hagymát megpucolni, úgy, hogy a közepét a csíra részt kivenni. !gy megint egy picivel több hagyma kell. Ez a csíra rész mindenben az orvos szerint méreg anyagot tartalmaz, de nem halálos!, hanem a gyomornak nehezebb megemészteni! Ezért kell kivágni  a közepét és akkor sem a vörös hagymától, sem a fokhagymától nem lesz semmi baja a gyomornak!  Szóval előkészítettem a meghámozott paprikákat, paradicsomot és a feldarabolt hagymákat és kb 5-6 dkg igazi teavajban megpárolom a hagymát, hozzáadok egy púpozott evőkanál finom őrölt pirospaprikát és nekem az erőstől semmi bajom és teszek bele darált erős paprikát is, sót vagy valami ételízesítőt. Jól megkeverem és magától vizet ereszt. 20-30 perc alatt kész. Aki úgy gondolja tehet bele, virslit, vagy cserkész kolbászt, vagy bármit amit szeret!  Ettől a csak így elkészített lecsótól soha nem fáj a gyomor, sem az epe!

100_8800_1.jpg

SPENÓT!  Én mirelit spenótból csinálom. A felolvadt spenóthoz egy lábosba bele teszek egy csapott evőkanál lisztet és 1 dl tejet,  3 gerezd préselt fokhagymát és egy pici ételízesítőt. Hagyom fözni, majd ha már érzem, hogy kész, bele még egy fél deci tejszínt és 1 db tojást belekeverek 5 percig fő és kész! Ízlés szerint, tükörtojást, vagy sült virslit, vagy bundás kenyeret, vagy fasírtot lehet enni hozzá!

100_8840.jpg

 LEBBENCS LEVES!  Egy teflon lábosba egy marék apróra tört száraz tésztát egy kicsi libazsíron megpirítok állandó keverés közben egy kis köménymaggal. Ha már szépen megpirult egy evőkanál jó őrölt pirospaprikát bele teszek bele, majd a 4-5 szem kockára vágott krumplit is. Jól átforgatom együtt őket, majd felöntöm vízzel és egy kis bio leves porral, petrezselyemmel megfőzőm. Minden leves félébe (gyümölcslevesen kívül) szoktam egy szép zöld paprikát is bele főzni. Nagyon jó ízt ad! Én nem szalonna zsírral csinálom ezért nem teszek bele, hanem külön aki szereti lehet bele húsos szalonnát, kolbászt , bármit tenni.

100_8750.jpg

Aki olyan mint én, hogy a kedvencei közé tartozik az olajban sült roserbni - krumpli, rántott hús féle  és az uborka saláta mindig jöhet, akkor itt van az is!  Erről nincs mit írni, ezt mindenki megtudja csinálni!

100_8712_1.jpg

UBORKA SALÁTA! Én úgy készítem, hogy meghámozom és legyalulom az uborkát és csak egy kicsit sózóm, normálisan. Nem csavarom ki, és erre teszek egy kanál ecetet és egy kis cukrot , semmi vizet, magától kienged vizet.Így nagyon finom uborka íze marad. Mikor tejföllel, mikor tejföl nélkül eszem! Ezt a készítési módot egy kedves kolléganőmtől tanultam, aki mondta, hogy a veje csak így eszi meg, mert szerinte ez a legfinomabb!

100_8884.jpg

 GYÜMÖLCS RIZS!  Rizskochot akartam csinálni,  de már nem volt rá időm, így lett belőle gyorsan gyümölcs rizs. A tejben megfőtt rizst alulra tettem az üveg tányérra, rátettem egy kis  habtejszínt, elsimítottam rajta és különféle gyümölcsökkel díszítettem, majd a végén egy kis tojás likőrrel meglocsoltam!

dsc00203_ma_solat_1.jpg

 Aki még sokáig volt nálam vendégségben és itt maradt estére is evvel a vacsorával kínáltam. Én ezt a régi típusú szendvicseket szeretem és nem a burger- típust, amiben sok-sok minden van és úgy kell keresztül harapni.

Valamint sima gyümölcsöt tettem asztalra, mert most jön az eper szezonja ki kell használni a friss epret, ami nincs agyon vegyszerezve.

100_8887.jpg

 Amelyiket kívánod, váljék egészségedre és igazából is tudjad megenni!

Jövő héten újból jelentkezem!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr198693160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása