Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

FINOMSÁGOK KONYHÁJA, AJÁNLATOK MIT IS FŐZZEK....? 1.rész

2016. június 02. - Karácsonyi Klári

100_9092_1_-1_ma_solat.jpg

KEDVES OLVASÓM!

Köszönöm, hogy időt szakított és megnézi mit ajánlok főzni!

Mostanában ezeket készítettem, úgy jött ki, hogy a legtöbb a csirkehús, de vegyesen étkezünk, szoktam disznó és marhahúsból is készíteni dolgokat. Na meg halak, a jövő héten halakat is készítek. A birkát és a vad húst nem szeretem. Anyám, még egész fiatal voltam, amikor kötelességének tartotta - ha nem is volt kedvem hozzá -, hogy tanítgasson főzni, mert szerinte úgy nem mehet férjhez egy lány, hogy ne tudjon főzni.

Ettől a világtól már messze állunk....... Mindenféléket főzők a teljesség igénye enélkül, ami eszembe jut. Bizakodom , hogy a kedves Olvasóm is fog néha olyant találni a blogomban, amit jónak tart, finom lehet, esetleg már el is felejtkezett erről vagy arról  az ételről, de egyszerű megcsinálni és finom.

A sok faxnikkal járó étkekhez nincs türelmem, na meg azokat sem szeretem, Pl. Lekváros, kókuszos csirke. Én nagyon szeretem a csirkét, kacsa, stb, de a lekváros kenyeret  is  és imádom a kókuszos csokit, de külön szeretem és nem egyben!

Nem fog nálam soha találni makarónit - milánóit, meg hasonlókat, na meg pizzát.  Ugyanis még anno, mikor óvónőként kerestem a kenyeremet és játszottunk a kis edényekkel, tűzhelyen képzeletben főztem a gyerekekkel, sajnos ledöbbentem, hogy az óvódás gyerekek, átlagosan csak kétféle ételt ismertek. A makarónit valamilyen szósszal és a pizzát. Természetesen azért szeretik, mert amikor abba a korba kerültek, mikor ismerkedik az ember az ízekkel, lehetőségekkel, csak ezeket az ételeket adták nekik!  Egyik- másik ugyan elmondta, hogy ha a mamához mennek, ott van más ennivaló is, de annak a nevét nem tudja. Sajnálattal állapítottam meg, hogy a gazdag és tényleg változatos magyar ételek mellett a mai óvódások nagy részben csak  három ételnek ismerik a nevét, a szószos makaróni, a pizza és a "mekdonálc, meki"! Ehhez az utóbbi években még hozzá jött a "kínai kaja" is! Minden elismerésem azoké a fiatal anyáké, akik  változatos és vitaminokban is bővelkedő finom ennivalókat adnak szeretet gyermeküknek!

Ettől függetlenül én is szívesen eszem időnként a McDonald's és a pekingi étkeket is!

Minden érdekességre -mégis - azért nyitott vagyok, ha úgy érzem, hogy meg lehetne kóstolni, így készítettem már narancsos kacsát is!

Az ételeket, mindet saját kezűleg én főztem és fényképeztem.

Ajánlatok mit  is főzzek?

 

100_9158.jpg

 SÁRGADINNYE KRÉMLEVES!  Főzés nélkül, cukor nélkül. Beleteszek apróra összevágott sárgadinnye egyik felét a turmixba  és 2 dl habtejszínt és 2 dl friss tejet.  Lehet változtatni, 1 dl igazi habtejszín  (nem hullala vagy egyéb). Semmi mást, szeretem ha a gyümölcsöt érzem és nem a fűszereket, stb. Jól össze turmixolom és utána beleteszem a friss apróra vágott dinnye másik felét. Lehet egyéb friss gyümölcsöt is bele tenni, de a dinnye a domináló.

100_9204.jpg

 FOKHAGYMA KRÉMLEVES! Egyszer ettem egy étteremben és ízlett. Azóta itthon is rendszeresen készítem, de viszont nagyon szeretem a fokhagymát. A gyomromat nem bántja, mivel orvosi tanácsra, a gerezd közepén lévő kis zöld csírát mindig kivágom, ami egy méreganyagot tartalmaz, - nem halálos -, de a gyomornak nehéz megemészteni.Így bármennyit ehetek, nem gond. Egy csapott evőkanál liszttel és 3-4 deka vajjal rántást készítek, bele préselek kb, egy fej 10-12 gerezd fokhagymát, állandóan keverem, hogy le ne égjen, majd fél liter tejjel engedem fel! Kézzel habverővel szoktam egy kicsit felverni, kavarni, hogy ne legyen csomós. Só helyett bio marhahús levesport teszek bele és 10 perc múlva kész. Pirított kenyérkockákkal és levesgyönggyel is szoktam tálalni!

100_9189.jpg

 SZAFTOS CSIRKE, VAJAS KARALÁBÉVAL! Nem  a sütőben készítem ezt, én teflon lábasokat szeretem. Felteszek egy kis libazsírba 2 nagy fej hagymát ( közepét szintén kiveszem, ne bántsa a gyomrot, epét) összevágva és egy zöld paprikát és pirosat, ha van otthon. Egy kicsit dinsztelem, nem sokáig és beleteszem a felvágott csirke darabokat. Jól átforgatom, majd borst, fokhagymát, köményt és valami delikát féle ételízesítőt is, de nem sokat és sót. Egy pici vizet és fedő alatt közepesen fő. Csirkénél, kb. egy óra. Mindig megkeverem. A végén leveszem a fedőt és elpárolog a maradék víz és pirosra megsül a bőre, vigyázat,mert hamar megég! Így soha nem száraz, mindig szaftos marad! Mindig beleteszek a lábosba a csirkéhez pár szem krumplit egészben hagyva és a krumpli, így  a gőzben remekül megpuhul, finom íze lesz. Egy másik lábosba egy kis vajjal és vízzel, felteszem az összevágott karalábét , esetleg friss piros paprikát, ha van otthon. Sót teszek hozzá és petrezselymet, mást nem. Finom igazi karalábé íz marad. " perc alatt kész!

100_9225.jpg

 VITAMIN TÁNYÉR!

100_9210.jpg

VITAMIN TÁNYÉR!  A vitamin tányért a következő képen készítem el. A fent leírt módon elkészítem a szaftos csirkemellet, majd egy tejfölt és darált piros paprikát teszek bele egy pici mustárral. Egy pikáns csípős szaftja lesz. A kelkáposztának jól leszedem a külső leveleit és a már szépeket, a torzsa nélkül nagyobb darabokra vágom és a lábosba egy kiskanál libazsírral beleteszem, kettő deci vízzel együtt. Hozzá egy fél kaliforniai paprika és sárgarépa 1-2 darab hozzá. Fokhagyma, kömény és bio csirke levespor és só, pici kapor és 2-3 krumpli egészben.A kevés vízben és gőzben, fedő alatt dinsztelődik és nagyon finom lesz! Nem kell bele semmi rántás, mert ez nem főzelék, érezni a finom ízeket.

100_8176-1.jpg

GOMBA PÖRKÖLT, NOKEDLI!  Nokedlit mindenki tud csinálni és a gomba is ugyanúgy készül nálam, mint bármilyen más pörkölt, csak a gombára nem teszek vizet, soha, mindig a saját levét engedi ki, az elég! Ki tejföllel, ki anélkül, de sok ember szereti a gombát!

100_9195.jpg

TOJÁSOS NOKEDLI! Azt hiszem ezt mindenki tud csinálni, én a kész nokedlit, vajra szedem ki és utána ütöm rá a tojásokat, és sózóm.  Esetleg, ha marad a gombapörköltnél több nokedli, akkor másnapra is megvan az ebéd, csak egy pár tojást kell hozzá. Gyorsan megkeverem egyszer-kétszer és lezárom. Így nem lesz száraz. Bármilyen salátával, egyszerű, gyors és pénztárca kímélő étel!

100_8111_1.jpg

 SONKÁS ZÖLDBAB!  A zöldbabot, vajon, pici vízzel, fokhagymával, ételízesítővel, bors, kömény, petrezselyem megpárolóm és apró darabokra vágott sonkát teszek rá. Vagy füstölt vagy főtt sonkát és kisebb darabokra vágott cserkész kolbász is finom bele. 30 perc alatt kész, friss paradicsommal és tejföllel tálalom.

100_8743_1.jpg

A CSALÁD MEGUNHATATLAN KEDVENCE!  Amit mindenki tud csinálni, a mindenkori rántott hús, csirkéből vagy karajból és a sült krumpli, karikára (roserbni), vagy hasábra vágva. Bármilyen saláta félével mindig jöhet!

100_9184.jpg

GYÜMÖLCS POHÁR!  Most alulra körtét, aztán sok epret és a tetejére kivit és banánt raktam. Igazi tejszínhabbal (mindig csak igazit használok, elég mű dolgot eszünk enélkül is meg, és nem lehet egy napon említeni az igazi tejszínhab és a mű gyártmányok ízét, aromáját!) és folyékony csokival öntöttem meg. Akinek kevés a gyümölcs csokis kekszet is ehetett hozzá!

100_9132.jpg

MIVEL MÉG TART AZ EPER SZEZON, most ezt kínálom Mindenkinek! Egész nyáron, ha lehet együnk sok-sok gyümölcsöt, amennyire a lehetőségünk engedi!

JÓ ÉTVÁGYAT és kiváló egészséget kívánok Mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr778746378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása