Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

SUBJEKTIV LONDON-i KÖRKÉP

2018. május 29. - Karácsonyi Klári

Subjektív LONDON-i  KÖRKÉP!

dsc00693.JPG

Mielőtt áthajóztunk  Doverbe megálltunk egy napra a híres Dunkerque-ben ahol hatalmas csata zajlott 1940 májusában. A britek, franciák, holland és belga csapatok harcoltak Hitlerrel.......! Rengeteg embert pusztult el!

week-end-char-a-voile-a-malo-les-bains_vignette_big_gallery.jpg

A francia tengerparti rész ma  már madártávlatból.

8484231_9b7f0222c615466c67d781c4f9257b8e_wm.jpg

Ki gondolná annak idején hány ártatlan katona  vére folyt itt ki?!

8484143_63c4f91034348161c4759c6f0337301f_wm.jpg

A Dunkerqui- Dünkirchen, Dunkirk  csata után 1940-ben hálát adók a templomban akik életben maradtak!  Most értem csak én aki nem ismert háborút miért hallottam annyit gyerekkoromban, hogy csak  BÉKE LEGYEN! Soha többé háború!

104_1778.JPG

Jelenleg békésen nézegetünk a tengerparton,.......eltűnt a háborús évek borzalma....!

xyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxyxy

 

LONDONBAN!

Első találkozásom Londonnal pontosan 40 éve történt 2 napot töltöttem ott.  Anno a tenger és a hajó amivel átmentem a La Manche csatornán óriási élmény volt számomra.  Azóta nem jártam a Szigetországban.  Kíváncsian vártam most mit fogok érezni...?

104_1908.JPG

 A rendező ember intésére várunk, majd belehet gurulni a hatalmas hajó gyomrába.

104_1791.JPG

 Körülbelül öt emelet magasságból nézhettem a tengert. Most sem csalódtam benne...remek volt ott lenni!

104_1792.JPG

 Felmentem a hatalmas építmény legtetejére is!  A világ kívülről igencsak változik..... régen mindenkit érdekelt a tenger látványa. Ma már ülnek bent a kényelmes fotelokban, társalgókban és szinte mindenki a telefonjával van elfoglalva!

104_1923.JPG

 A tengert hol kéknek, hol zöldnek láttam.  Talán érzékelhető a hajó óriási mérete, a víz milyen mélyen lent van?

104_1796.JPG

 Az étteremben.....rövidesen megérkezünk Doverbe, látszanak már a fehér sziklák.

104_1784_1.JPG

 A tenger lenyűgöző és titokzatos szépségét soha nem tudom megunni!

104_1797.JPG

 A találkozásnál rögtön feltűnt nekem, hogy milyen összevisszaságot látok.  Óriási zsúfoltság mindenütt, nem csak a Temzénél a régi patinás szép épületek, hidak mellett a hatalmas modern monstrum épületek is helyet kaptak. Továbbá most is még mindenütt sok -sok daru látható építkezés minden centimétert be építenek, bármilyen oda nem illő épületekkel.

104_1895.JPG

 Mivel itt minden a pénzről szól.....egy pici területen a City of London ami a pénzvilág központja 500 bank építette fel a kereskedelmi központját és a zsúfoltsághoz igazodva végzi a sikeres tevékenységét.

104_1873.JPG

 A városnéző nyitott buszról a 3 és fél órás bemutató alatt mindent láttam amit Londonból kívülről látni érdemes.

104_1903.JPG

 Nekem sajnos nem az volt az érzésem milyen szép, gyönyörű ez a híres város.

104_1901.JPG

Az utcán annyit látni, hogy 50-50 %-ban a fehér és a bármilyen színes bőrű, vágott szemű, ázsiai ember él Londonban.  Gondolom ez az angol gyarmatok következménye is és mindenki ott és úgy próbál érvényesülni, ahol csak lehet és tud.

dsc00737.JPG

 Olyan méreteket ölt a zsúfoltság, hogy szinte lehetetlen közlekedni autóval a belső részeken - ami óriási terület - egy 10 perces autó utat 45 perc alatt tudtunk megtenni.  Ez miatt aztán nagyon kemény pénzt kell fizetni aki este 6 óráig a belterületen akar autóval közlekedni. Hiába van busz és taxi sáv hagyva, így is csak lépésben tudnak haladni. A tömegközlekedés a metróval elfogadható.

dsc00746.JPG

Ha az idő engedi Londonban minden lépcsőn, fűvőn vagy zöld területen le ülnek, esznek, pihennek az emberek. Láttam ebédidőben a zöld gyepen öltönyben, nyakkendővel is végig feküdni embereket és élvezni a pillanat szépségét!

dsc00749.JPG

Hozzá vagyok szokva a sok emberhez Budapesten születtem, de ez az állandó  tömeg már nekem is sok volt.

104_1878.JPG

Ki kell használni mivel kevés pad van, gyepen, lépcsőn, bárhol ahol ülni lehet pihennek az emberek, de nem beszélgetnek egymással, azt vettem észre!  A banki és tisztviselő negyedben kizárólag ingben, zakóban voltak, pólóban csak a turistákat láttam.

104_1868.JPG

Minden lehetséges helyen ülnek emberek!

dsc00718.JPG

Sétálunk...sétálunk.....de se kis domb, se pad nincs ahová lecsücsülhet a fáradt vándor.

dsc00726.JPG

Egy cukrászda félében be lehet ülni......., de természetesen 650,-Ft egy croissant vagy 1000,-Ft-ért egy tortát és 1600,-Ft-ért egy gyenge minőségű kávét lehet venni. A sütemények is nem csúcs minőség csak szépen vannak dekorálva. Németországban sokkal finomabbak vannak, jobb alapanyagból készítik.

dsc00753.JPG

Nézelődünk.......

dsc00768.JPG

Közeledünk a gazdagabb negyed felé....

dsc00765.JPG

Itt minden háznak egy-egy tulajdonosa van és az előtte lévő járda is meg van véve, privát  másnak tilos ott parkolni.

104_1839.JPG

A kedves invitálásnak eleget téve meglátogattam Őfelségét és remekül elbeszélgettünk a világ dolgairól. Én elmondtam mit kéne tenni, hogy sok ember boldogabban élhessen......azt válaszolta átgondolja és intézkedik....!

104_1787.JPG

Végezetül búcsút  intettem a tengernek.....szép, felejthetetlen volt ez a pár nap....,de örülök, hogy nem kell itt élnem és megint úgy érzem, hogy nekem Európa legszebb fővárosa Budapest!

 

 

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr9214009916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása