Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

AZ OPERETT DÍCSÉRETE! RÉGEN ÉS MOST!

2016. június 22. - Karácsonyi Klári

AZ OPERETT RÉGEN és MOST!

 

12963546_128146447583491_4048253013765488875_n.jpg

Egy érdekes dolgot figyeltem meg magamon. Mivel keresztanyám jóvoltából, 8 éves koromtól a Budapesti OPERETTSZÍNHÁZ szinte minden új előadását, bemutatóját láttam, a muzsikáját megszerettem, de nem hallgatom otthon, se CD-ről se régen lemezről.

Engem csak akkor varázsol el, de akkor tökéletesen, amikor ott vagyok a színházban első sorokban, felmegy a függöny és elkezdődik az esemény, hallom hozzá a fülbemászó zenét, és akkor tényleg megszűnik a világ, csak a színpadon történtek érdekelnek. Egy ilyen jó sikerült színházi estén teljes a kikapcsolódás, szinte soha nem felejtem el azt az élményt amit kaptam!

Persze nem csak az Operettszínházba történik ilyen, hiszen a Vígszínházban 1978-ban láttam a Száll a kakukk fészkére c. darabot, Bujtor Istvánnal, semmit nem felejtettem el belőle! Azt hiszem nem véletlenül lettem színház rajongó. Olyan élményt ad számomra , ha felmegy a függöny és jól játszanak, érdekel a darab, elfelejtem a hétköznapokat!

 

Tudom sokan lenézik az operettet, elavultnak tartják, stb. De üzenem a fitymálóknak,aki járatos a színpad világában, próbálja meg csak egy fél óra hosszáig, egyszerre énekelni és táncolni, közben színészkedni, figyelni a zenekarra és a partnerre is, aki szintén táncol és énekel közben színészkedik is!  Rögtön más lesz a véleménye és érzékelni fogja , NAGYON NEHÉZ ez a " könnyű műfaj"!

 

Szubjektív válogatásomban helyt kaptak a régi nagyok, akiket még gyerekként láttam a színpadon, majd a mostani nagyon tehetséges fiatalság is! Boldog voltam, mikor jó pár évvel ezelőtt láttam, milyen tehetséges fiatal színészeink, énekeseink is vannak, lelkesen dolgoznak, nem kell félni, lesz  és van utánpótlás! Az operett, a zene az örök!

 

Honthy Hanna az operett koronázatlan királynője és a szenzációs Feleki Kamill!

Rátonyi Róbert és a lányok, a lányok a lányok angyalok....!

Oszvald Marika ma már ő az operett nagyasszonya és Bajor Imre

Oszvald Marika és a rendkívül tehetséges, rátermett Peller Károly!

A tehetséges, szorgalmas, lelkes csapat!

Szendy Szilvi és a remek mozgású, nagy tehetség fiatal létére Kerényi Miklós Máté!

Oszvald Marikát és remek partnerét Peller Károlyt már nem kell bemutatni!

 Szenzációs, remek előadás volt az első klezmer operett: A Menyasszony tánc címmel, kiváló színészekkel!

"Nem baj, ha lúdtalpas  is, nem baj ha randa.........de férfi! :-)))) Nem is kell mondanom, végig vastaps kísérte!

Az Operettszínház Művészeinek színe-java!

Külön öröm volt számomra, hogy a fiatalokon kívül, még színpadon láthattam a közel 80 éves Lehoczky Zsuzsát és a 82 éves Bodrogi Gyulát!  Jó egészséget és sok sikert Mindkettőjüknek!

Azt hiszem a mindenkori telt házat figyelembe véve, és a közönség szűnni nem akaró állva tapsolására  gondolva, nem kell attól félni, hogy az Operettszínházba nem mennek be az emberek! Az Operett örök!

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr628830472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása