Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

BÖRTÖN TÖRTÉNETEK 1.

2016. március 05. - Karácsonyi Klári

"És látá az Úr, hogy megsokasult az ember gonoszsága a földön,

 És, hogy szíve gondolatának minden alkotása szüntelen csak gonosz"

                                           /Mózes 1,5./

LÁSZLÓ  42 éves  Ítélet: 3 év 6 hónap  Csalás

A CSALÓ és az ÁLDOZAT

Mindenképpen pénzre volt szükségem. A feleségemtől már egy jó ideje mást sem hallottam, hogy én milyen élhetetlen vagyok,nem viszem semmire, nekem nem fontos a család, miért nem találok már ki valamit, stb, stb. Pedig nem mondhatom, hogy rosszul kerestem a tervező mérnököt  elég jól megfizetik.   De hát tudod milyenek a nők, nincs az a pénz ami elég lenne nekik!

Felépítettem azt az emeletes házat a Pasaréten, akkor az volt a baja miért csak egy emeletes?  Mikor megvettem a legújabb kiadású BMW-t, azt replikázta miért nem Mercedes? Ő azt a márkát jobban szereti.  Nyáron Máltára mentünk nyaralni ott is mindent ócsárolt. Ágiék a Kanárira mentek, ott biztos minden jobb!  reménykedtem hátha befut valami nagy tervezés, ami kiemelkedően sok pénzt hozhat a konyhára és végre befoghatom azt a szilikonos, Dior rúzzsal kikent formás száját.  Kitalálta, hogy a Szabadság hegyre kell felköltözni, mert az most a menő. Látott ott egy kacsalábon forgó kis palotát és neki az kell. Már előre örült, hogy majd elmesélheti a barátnőinek, hová költözünk és milyen házba. Ő megoldotta. El kell adni a jelenlegit és csak rá kell fizetni.  De honnan vegyek hozzá 80 milliót? Ha valamit megadtam, neki amit kért, akkor olyan, de olyan kedves, bűbájos tudott lenni hozzám egy rövid ideig, hogyha előtte haragudtam is rá a telhetetlenségéért a végén mindig megbocsájtottam neki. Mikor láttam, hogy kiöltözve elmegy elnéztem karcsú alakját, magas termetét....elegáns kalapjában úgy nézett ki mint egy királynő.Boldogságot éreztem, hogy ilyen szép feleségem van, nem mindenkinek jut ilyen. Ilyenkor ha kedvére tettem, alig vártam már, hogy este legyen. Profi módon értett hozzá miként billentsen ki a mindennapok gondjaiból és a valós világból átröpített az ámor birodalmába.

De ha nem volt megelégedve velem, teljesen átköltözött a másik szobába és ha utána akartam menni, bizony az ajtó belülről be volt zárva.  Csak akkor hagyta nyitva ha ő akarta.  A gyönyörű, de elkényeztetett asszonyomat mindig is idegesítette a nagy felfordulás. Ő már csak a készben érezte jól magát. megbeszéltük, hogy elmennek a gyerekekkel együtt három hónapra a szüleihez Balalatonlellére és ott maradnak a régi rendezett családi házban.

Csak akkor jövünk vissza drágám, ha már minden rendben lesz , mondta és közben cirógatta a szakállamat. Meglátod majd én is készítek neked valami meglepetést és sokat sejtetően rám nézett avval a nagy szemeivel, mely most éppen kék volt, a múlt héten meg zöld volt, attól függött milyen színű kontaktlencsét tett be. Azért néha megengedem, hogy meglátogass minket és közben elmeséled, hogy állnak a dolgok.

A házunkat 50 millióért vette meg az első vevő. Nem csodálkoztam, hogy a hirdetés utáni nap rögtön elkelt, hiszen luxus módon minden kényelemmel el volt látva. Nem akartam én soha innen elmenni. Rögtön 3 millió foglalót adott készpénzben a többit majd 2 nap múlva az ügyvédnél az adásvételi szerződés aláírásakor és 30 nap múlva el foglalhatja a házat, addigra mi már kiköltözünk. Megegyeztünk.  Alighogy elment jött az újabb vevő. Mondtam neki, hogy már komoly vevővel tárgyaltam, tulajdonképpen már tárgytalan a dolog. Hajthatatlan volt, neki ez a ház kell! Ráígért, hogy 10 millióval többet ad érte. Ezt a plusz pénzt, rögtön itt hagyja foglalónak és 3 nap múlva az ügyvédnél a szerződés aláírásakor adja a többit.  megegyeztünk. Azon gondolkodtam, hogy adjam vissza az első vevőnek  a 3 millió foglalót, hogy mégis tárgytalan a dolog, biztos ragaszkodni fog a házhoz? Túl sok időm nem volt, mert újra csöngettek és jött a harmadik vevő, .....a negyedik vevő.....az ötödik vevő......a tizenegyedik vevő...stb.

Végül összejött 280 millió készpénz az előlegekből és egyesek már megvették a házat is, csak volt még 30 napom. Volt tizenegy érvényes adás-vételi előszerződésem a lakásra. 4 érvényes adás-vételi szerződés. Harminc nap múlva át kell adni a házat.  Minden ingóságot eladtam a házból össze jött újabb 20 millió. Ezzel az összes pénzzel lementem a feleségemért és a gyerekekért.  Először megdöbbent, de a hatalmas pénz láttán belement, hogy azonnal átköltözünk Ausztriába.  Mégis csak érsz valamit, mondta nevetve Nickeldorf után és összekacsintottunk.........

Az ellenségemnek sem kívánom azt az érzést amikor a Ferihegyen átadtak a magyar hatóságoknak!

AZ EGYIK ÁLDOZAT

Nagyapámnak még a háború óta meg volt az az élelmiszer üzlete. Még a kommunizmusi időkben is békén hagyták.Olyan igazi vérbeli kereskedő volt, rendes maszek, imádták a vevői. Az ellenőrökkel sohasem került összetűzésbe. Az üzlet jól ment, terjeszkedett és egy nagy ABC lett belőle.  Nyolc évvel ezelőtt mikor a nagyapa beteg lett, érezte már nem tudja az üzlet vezetését ellátni és kiadta bérbe. Több-kevesebb sikerrel működött is az üzlet, de már közel sem hozott annyi hasznot mint a nagypapa idejében. Mikor meghalt, megbeszéltük a férjemmel eladjuk a már igen értékes üzletet. Két iskolás gyermekünk van én tanárnő vagyok - nem kell részleteznem a tanári fizetéseket -. Kereskedőnek nem vagyok alkalmas, de egy szép önálló otthonra nagyon vágytam, ha már a nagypapa jóvoltából elképzelhető lett volna. Jelenleg a családdal a Flórián téren lakunk egy tizedik emeleti panellban, nagy erkéllyel melyet mindig tele raktam virágokkal és csodás kilátással a Dunára. Végül is elégedett voltam a sorsommal, de azért egy önálló kétszintes ház azért az mégiscsak valami!

Gondoltuk eladjuk a panellt, hogy a teljes vételár meglegyen és addig a rövid ideig az anyósomhoz költözünk. Csoda szép elegáns ház volt, csak úgy ragyogott benne minden. Nehéz lesz ezt a pompát megszokni súgtam a férjemnek, mikor átnéztük a ház minden zegét-zugát. De ő csak nevetett, tudod a jót mindig könnyű megszokni, mondta. Már csak 20 nap és elfoglalhatjuk a mesebeli házat mondtam a férjemnek. Alig tudtam aludni az izgatottságtól.

A megbeszélés értelmében a költözés előtti napon egy boy hozta a kulcsokat lezárt dobozban, melyben mindegyikre precízen rá volt írva mit nyit.  Délelőtt 11 óra volt, mire a bútor költöztetők végeztek a pakolással és elindultunk az "ígéret földje" felé.  Mennyien költöznek ma ebben a utcában mondtam, mikor megláttam az 5 bútor szállító kamiont és egyéb teherautókat alig fértek el a csendes ki budai utcában. A házunk előtt már egy kis csoportosulás állt. Mit akarnak ezek itt a házunk előtt? - gondoltam.   Már heves veszekedésre értünk oda. Hohó álljon meg a menet a ház a miénk, kifizettük az árát, mi is kiabáltam és azonnal be is költözünk, mikor felfogtam miről van szó, több tulajdonos van! Mi is,....mi is.....kiabálták!   A rendőrség széttárta a kezét, aki lóvá tett minket azon kell a pénzünket követelni!

Azt hiszem soha sem kapjuk meg!...................

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr158445852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása