Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

BOLDOGSÁGOT VÁSÁROLNI?? Talán tudott volna..............

2016. március 28. - Karácsonyi Klári

Ömlik az eső, sietek... Nem is tudom miért félünk úgy az esőtől? Hiszen nem vagyunk cukorból? A körfolyósos, régi bérházban barátosném  vár, fontosat akar mesélni, de csak személyesen. Nagyon várlak, mondta a telefonban, ne egyél, mert főzők.....

terkepek_039.jpg

Mire lepakolok, már ott van az asztalon a frissen készített ennivaló. Jóízűen eszem és hallgatom Erzsébet beszámolóját.

Jaj, de vártalak, képzeld talán most megfogtam az isten lábát, mert hallottam, hogy Tatabányán a Sárbereki lakótelepen egy kis garzont lehet kapni  8 millióért. Beszéltem Lacival és mondtam neki ha istent ismer segítsen rajtam, mert ebbe bele fogok pusztulni, ha nem tudok magamon segíteni, mert nem bírom Barnit tovább elviselni.

Képzeld ha már tudom, hogy du. 4-kor jön meg, már én 3-kor tiszta ideg vagyok és félek, megint milyen cirkusz lesz? Nem tudok normális, nyugalmas életet élni. Pedig úgy, de úgy vártam, hogy nyugdíjas legyek és itt van, most ettől a mocskos kölyöktől készülök ki, már ezerszer megbántam, hogy szültem. Anyukám, de nagy szerencséd van, hogy a te fiad nem ilyen. De mond meg mit rontottam el én a nevelésnél, hogy egy ilyen szemét alak lett?  Azt hiszem teljesen az apja  a Guszti rossz vérét örökölte. Isten nyugosztalja, de nem sok jót tudok rá mondani.

Na mit szólsz.....? Mit gondolsz segít a Laci rajtam? Mondtam neki minden hónapban törlesztek  a nyugdíjam már elég jó 120 ezret megkapok ebből havi 40 ezret oda tudok neki minden hónapban, nem kell félnie, hogy elszaladok a pénzével.  Te,  én akkor már olyan nyugodtan tudok élni, ha egyedül leszek és kijövök egymagam a megmaradt 80 ezerből. Tudod sosem ittam, dohányoztam, a kutyának sem fogok utat mutatni, ha ez sikerülne nekem! Légy szíves drukkolj kérlek, hogy ez a szőrös szívű segítsen rajtam. Ez egy burzsuj, de úgy félti a pénzét......mondtam neki csak kölcsönbe kérem, hátha meg szán...... Te, ÉN OLYAN BOLDOG LENNÉK !  HA SIKERÜLNE  megszabadulnom innen, hogy ott tudnék élni egyedül és békén hagynának, nyugodtan tudnék békességben élni, semmihez sincs kedvem már, még olvasni sem tudok, pedig ismersz, hogy faltam a könyveket.

Képzeld tegnap megint mit csinált Barni. Nem jött időben haza, ilyenkor már tudom valami haverok, vagy kocsma , tiszta ideg vagyok, remegek és félek. Az inzulinomat is alig bírtam beszúrni magamnak. És csodálkozik az orvos, miért megy mindig feljebb és feljebb a cukor eredményem, hát csoda.....?

Este 8 óra és még nincs itthon. Fél kilenc felé hallom matat az ajtónál, de olyan részeg lehet, hogy nem találja meg a zárat. Kiderült, elvesztette a kulcsot és valami mással akarta kinyitni. Rugdossa az ajtót, megyek, a szívem a torkomban dobog és nyugalmat erőltetve kinyitom. Hol voltál ennyi ideig?... üvölt!  Bejön rögtön a szobába és megakarja emelni a tévét, hogy ő azonnal ledobja az emeletről, hülye tv. Mint egy eszelős olyan volt. Mondom neki nyugodj le, feküdj le. Kinyitom az ablakot, mert elviselhetetlen a bűz, amit áraszt magából. Nem sikerült kidobnia a tévét, most én következem. Ülök az ágyon oda jön és a pofámba ordítja, - majd el hányom  magam - miért nem döglesz már meg? Örökké csak nyavajogsz, beteg vagy, öreg vagy, dögölj meg és enyém lesz a lakás, eladom, lesz sok pénzem!

Bevettem rögtön két nyugtatót, de semmit nem használt. Hát ez az én édes gyermekem a Barni......Mond nem jobb lett volna ha soha nem szülők?    Laci holnapra ígérte, hogy átgondolja és választ ad......... Minden reményem csak benne van!

money-008.jpg

 Közben el állt az eső, gyalog mentem a villamosig, volt időm gondolkodni. Hogyan is kezdődött.....?

Erzsébet  20 éves, az apja hirtelen meghalt, egyedül maradt az anyjával. Szerelmes a szomszéd srácba, aki templom egere szindrómában szenved. Nem baj szeretjük egymást, dolgozunk és majd csak lesz valahogy. Az anyjával kénytelenek együtt lakni az egy szobás lakásban. Kilenc hónapra, rendeltetésszerűen  megérkezik a trónörökös. A kicsi Barnabás.  Becenevén: Barni. Egy kedves, szelíd tekintetű szőke kisfiú. A férj is még fiatal, munkahelyén össze jött egy bombázóval, elköltözik, válás. Erzsébet bőg, de bele kell törődni. Az élet már csak ilyen.

 

A postán előadói beosztásban dolgozik Erzsi, ezt a jó helyet még a mérnők apjának köszönheti. A pénz átlagos, - anyja nyugdíja minimális -  de mindig kevés, nagyon be kell osztani. Egy kolléganő ajánl valakit Böbének, - így hívják a kolléganők -,hogy végre kilábalhat az örökös pénz problémából. Van egy korban hozzá illő jó képű ürge, aki minden pénzt megadna, - legalább is amennyije van - ha találna egy budapesti kedves asszonyt akit feleségül tudna venni, és végre elköltözhetne Kárpátaljáról.

 

Erzsébet elfogadja az ajánlatot, szimpatikusak is egymásnak, indul a lamour, és nagyjából minden rendben amíg a pénz tart. Van egy második férje is. Két -három év és ez a házasság is fuccsba megy.  Elválnak. Barni közben cseperedik, kis kamasz lett.  A nagymama idővel rossz egészségügyi állapotba kerül, sok-sok gond van vele és sajnos meghal.

 

Erzsike  egy nap ,meglátja álmai lovagját és ráadásul egyedülálló a pali, rögtön rácsap, sikerül és lesz egy harmadik férje. 12 évig élik a magyar átlagos emberek- jól, rosszul - életét. Közben Barni nagykorú lesz és fülig szerelmes egy falusi lányba, azonnal elveszi és leköltözik falura a lányhoz aki a szüleivel él egy házban.  Talán négy évet húzott ki Barnabás az apósa házában és egy szép vasárnap, ebéd után csöngetnek Erzsébet ajtaján. Barni, az apósa és egy csomó cucc, tv.  Az após nem árul zsákbamacskát, azonnal elmondja vissza hoztam a fiát, maga nevelte, éljen vele! Én többet be nem engedem a házamba a lányom elválik tőle. Elég volt a részeges, duhajkodása, megverte többször a lányomat én tovább nem tűröm és a lányom már nagyon fél tőle.

 

Erzsi sír, de a saját gyermeke, csak nem tehetem ki az utcára? Élnek egy rövid ideig együtt az egyszobás lakásban Erzsi a férje Laci és Barni. Barni elviselhetetlen, még  Lacitól sem fél, továbbra is éli az alkoholista, bűnöző féle életét. Laci nem bírja, a minden napos veszekedéseket, üvöltözik  már mindenki, mindenkivel! Vissza költözik az anyja házába.  Elválnak. Erzsi egyedül marad a kis lakásban Barnival. Eljön a várva várt nyugdíjas élet, végre nem kell már dolgozni menni mindennap, élvezheti az életét!  Komoly cukorbeteg lesz, azonnal inzulinra fogják. Barni nem változik, pedig próbálunk a lelkére beszélni, hiába.....

 

Másnap megtudom, Laci sok mindenre hivatkozva, sajnos nem tudott segíteni pénzzel Erzsébetnek. Ezért az olcsó, önálló, külön garzonlakás reménye szertefoszlott......  Tanácsoltam neki, menjen be az Önkormányzathoz a szociális osztályra hátha van valami lehetőség. Először nem akar menni, azt mondta szégyelli, hogy ilyen fia van, hiszen az édes gyermeke. Végül is vette a bátorságot és elment. Talán egy szociális otthonba be tudnák tenni, mondta nekem.

 

Még az is jobb mint itt mindennap rettegni Barnitól. Aki csodák-csodája mindennap reggel elment dolgozni egy étterembe mosogató volt és ott elviselték, mert napközben nem randalírozott. Amit ott keresett azt az utolsó fillérig elitta, még adósságai is voltak a kocsmában. Az anyja adott neki ennivalót a saját nyugdíjából. Nap mint nap folytatódott az esti  brutális, késhegyig menő ordibálás. Sokszor a szomszédok által kihívott rendőrség tett Barni szájára csendet, hogy 3 napig elvitte.

 

Örök rejtély marad, hogy Erzsébet a betegsége miatt, vagy esetleg a direkt túladagolt inzulin miatt vesztette-e el az eszméletét, de tény , hogy a mentők már életveszélyes állapotba vitték a kórházba.......pár napon belül sajnos meghalt!

Mikor beszéltem az Önkormányzatnál az illetékessel, s elmondtam, hogy sajnos ő már meghalt, szomorúan vette tudomásul. Az ügyintéző látta, hogy soron kívül kell intézkednie, sürgős az ügy!  Sikerült már elintéznie, hogy a jövő héttől, ha kijött volna a kórházból, mehetett volna egy szociális otthonba, külön szobába, mert elég jó volt a nyugdíja..........

11059743_993043767443996_6444535411944109752_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr268531044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása