Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

VÁRLAK NÁLAM VENDÉGSÉGBE! Ételajánlatok a hétvégére! 3.rész

2016. április 21. - Karácsonyi Klári

100_8329_1.jpg

Ezen a héten ünnepeltünk Születésnapot! Ezért téged is örömmel meghívunk!

Sorolom mi a választék: Töltött csirke - zöldség körettel, köményes sertéssült-krumplipürével, karfiol krémleves, tejszínes- epres-csoki torta, aki még éhes, van lencse főzelék, bármilyen hússal , még mákos tésztát is tudok adni, és még eperhabot.

A Várlak nálam vendégségbe rovatnál, mindig, mindent én készítettem, saját fotókkal!

100_8572_1.jpg

TÖLTÖTT CSIRKECOMB ZÖLDSÉG KÖRETTEL: A combokat jól megmosom és a bőrénél alányúlok és ott is megsózóm. Elkészítem a tölteléket 6  db. combhoz: 20 dkg gomba apróra szeletelve, 10 dkg zöldborsó, egy hagyma apróra vágva, bele teszem egy kis (5 dkg) vajba és egy kis vizet is öntök hozzá - a gomba is ad ki vizet -, fűszerekkel, bors, kömény, petrezselyem megdinsztelem, delikát félével só helyett. Kb egy kis zsömle nagyságban 2 vékony szelet fehér kenyeret kockára vágok és egy kis tejjel leöntöm, majd ezt is bele teszem, ha már a dinsztelt gomba és a zöldborsó megfőtt, majd a végén 4 tojást ütők rá és az egészet jól összekeverem. Evvel töltöm meg a combokat a bőre alatt. Egy tepsit jól kikenek liba zsírral a combok alsó részét, befűszerezem, ki mit szeret és a csontoknál bevágom a húst, hogy jól átsüljön, nehogy véres legyen. majd a tepsibe fektetem. megtöltöm a bőre alatt a combokat és csak sót teszek a felső bőrre. Fűszereket nem, mert nem szeretem ha ráégnek. A combok tetejére egy késhegynyi libazsír darabkát teszek. Be a sütőbe 200 fok kb. 60-70 perc múlva kész. Látszik rajta mikor már átsült. Ha van hely a tepsibe is bele lehet tenni a zöldség köretet, egy kis sóval vagy delikáttal megszórni és egy pár szem vaj darabokat rakni a tetejére. Nekem nem volt már helyem a tepsibe, ezért külön lábosba egy kis vajat, kevés vizet tettem és bele a zöldségféléket, majd a fűszereket, ki mit szeret és fedő alatt 25-30 perc alatt kész. Nem kell túl főzni.

100_8546.jpg

 KÖMÉNYES SERTÉSSÜLT, KRUMPLIPÜRÉVEL: 6 szelet rövid karajt ( én mindig, mindent húst jól átmosok) bele teszek egy lábosba,(teflon) előtte besózóm, és hozzá jól teszek libazsírt. Majd 2 nagyobb hagymát karikára vágok és azt is bele, zöldpaprikát  vagy piros kaliforniai paprikát is teszek bele, nagyon jó ízt ad. Őrölt borst és egy mokkás kanál egész köményt is rászórók. Pici vizet még, és lefedve főzőm közepes lángon, kb. 60-80 percig. Ha a hús már puha , látszik az egésznek van egy finom szaftja. Krumplipüré: 1 kg krumplit kockára vágva, vízben sóval megfőzni. Ha puha leszűrni a vizet és rögtön a forró krumplira 1 dl tejet és 3-4 dkg vajat teszek. Majd egy habverővel, jól átdolgozom és finom könnyű krumpli püré hab lesz belőle.

 100_8535_1.jpg

 KARFIOL LEVES: Tulajdonképpen ez krém leves ízű, de én szeretek rágni és nem szeretem csak a levet kanalazni és ezért soha nem töröm össze a karfiolt. Egy szép karfiolt a rózsáira szedek, mosom és kb. ellepje a víz felteszem főzni és teszek bele bio marhahús levesport és fűszereket, és egy kaliforniai piros paprikát,valamit 3-4 gerezd fokhagymát. A karfiol hamar puha, addig egy nagyobb bögrébe 30% tejföllel (1 és fél deci ) és egy csapott evőkanál liszttel habarást csinálok (ahogy már régebben is leírtam, majd bele teszem a levesbe, óvatosan és teszek hozzá 1 dl. tejszínt, és apróra vágott petrezselyem zöldet. Egyet forr és kész. Ízlés szerint sózóm.

100_8565.jpgTEJSZÍNES - EPRES CSOKITORTA: Nálunk most ez volt az ünnepi torta. Természetesen voltak számgyertyák is és nem tűzijátékos gyertya volt, hanem zenélő gyertya, ami elkezdi játszani a híres születésnapi dalt. 10 db tojást ketté választok fehérjére és sárgájára A fehérjét 5 csapot evőkanál kristálycukorral kemény habbá vertem. Majd egy másik tálban a 10 tojás sárgáját  a másik 5 csapot evőkanál kristálycukorral jól kikevertem habosra géppel. Majd a fehérje habba belekevertem a felvert sárgáját és óvatosan bele tettem, apránként 10 nem túl púpos evőkanál lisztet egy csipet sót. Folytonosan, finoman kevertem és így egy szép kis piskóta massza állt össze. A tepsit csak kivajaztam, (sosem használok sütőpapírt) és beleöntöttem. 30 perc alatt 180 fokon megsült. Mikor kihűlt kétszer elvágtam és megtöltöttem. A keményre felvert tejszínhabba bele tettem puha csokis Nutellát, sokat, hogy remek csokis íze legyen ,majd megkentem a lapokat és közben apró epreket dobtam rá. Az utolsó lapra a tetejére csak tejszínhabot tettem és eperrel megszórtam. A tejszínhabba nem tettem cukrot,  így is elég édes volt. Örült az ünnepelt!

100_8362.jpg

 LENCSE FŐZELÉK: Aki még éhes ehet lencsefőzeléket  valamelyik hússal. A lencsét előző nap este beáztatom és másnap felteszem főzni egy fazékba, hogy a víz ellepje a lencsét. Bele teszek sok fokhagymát  (2-3 babér levelet, sok babérlevél nem jó, mert keserű lesz) valamilyen ételízesítőt és egy szál lángolt kolbász félét, mert nem volt füstölt húsom és fűszereket ez alatt értem, őrölt bors , őrölt kömény és még ki mit szeret használni. Nekem másfél óra alatt puha volt a lencse akkor 2 dl tejfölből  és egy púpos evőkanál liszttel habarást készítettem, óvatosan bele tettem a főzelékbe és még 5 percig főztem és utoljára tettem bele ecetet, egy evőkanállal, hogy savanykás, pikáns legyen.

100_8441.jpg

 MÁKOS TÉSZTA: Nagyon egyszerű. Kifőzőm lobogó sós és fél deci olajos vízben a száraz tésztát, mikor már puha, leszűrőm és hideg vízzel leöblítem, majd egy kis olvasztott vajban elkeverem. A darált mákot, porcukorral összekeverem és ízlés szerint megszóróm a tésztát vele. Lehet mindenféle lekvárt is tenni a tetejére, ki hogyan szereti.

100_8226.jpg

 EPER HAB: Utoljára maradt az eperhab. A keményre felvert tejszínhabba belekeverek tetszés szerint összetört friss epret egy kicsit megcukrozva. Óvatosan összekeverem és eszem már is!

Amelyiket kívánod, váljék egészségedre!

Jövő héten újból jelentkezem!

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr398652186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása