Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

A BALATON DICSÉRETE......... és egy kis KRITIKA!

2016. július 13. - Karácsonyi Klári

12670548_126484057749730_9025780146535884031_n.jpg

IMÁDOM A BALATONT! Igaz már többször írtam, de nem tudok vele betelni!

Körülbelül  58 évvel ezelőtt voltam először gyerekként a Balatonon, Keresztanyám jóvoltából, aki sok-sok éven keresztül minden nyáron két hétre elvitt a vállalati üdülőbe!

Olyan nyarakra nem emlékszem ami nem lett volna jó itt.  Velem a Balcsin csak mindig jó és szép dolgok történtek. Elég ha csak üldögélek a parton és nézem a vizet. De imádom amikor jönnek a viharfelhők és a haragos tavat is szeretem. Régen emlékszem könyörögtem  keresztanyunak, hogy engedjen ki az ömlő esőbe - gumipapucsba, esőkabátba- és kimentem a partra nézni a hatalmas hullámokat

12472732_125683427829793_7414199592792919304_n.jpg

Azt hiszem mindenki tapasztalhatta, hogy milyen remek érzés mikor Aligánál  először meglátjuk a hatalmas tavat. Előbukkan a fák közül és csak gyönyörködni lehet benne! Ezt a mai napig vén fejjel sem tudtam soha megunni. Ráadásul még annak idején azt mondták nekem, ilyenkor ha meglátom először a Balcsit kell kívánni valamit és az be fog teljesedni!  Ezt a csacska dolgot még ma is eljátszom, ha meglátom az örök szerelmemet!

12376645_125783034486499_3585420372009447480_n.jpg

 

Közép Európa legnagyobb tava 594 négyzetkilométer. Budapest után a leglátogatottabb turisztikai hely. A vize kettő évente kicserélődik és sokan nem hiszik el, de így van, hogy az iszapos talaj ellenére a víz minősége is kitűnő!

A Balatont a Zala folyó táplálja és a felesleges vízmennyiséget a Sió csatornán engedik le.  Örök téma melyik a szebb az északi vagy a déli oldal. Mindkét partnak megvannak az imádói. Én már annyira szeretem, hogy bárhol is vagyok mindenütt csak szépnek, gyönyörűnek látom. Megmagyarázhatatlan nekem a varázsa. Más dolog az, ha megállapítjuk valamiről, hogy nagyon szép, mint például a tenger, és más dolog az, ha valamit  szeretünk és kedves nekünk!  Számomra a Balaton kedves, ő a magyar Tenger!

 100_5509.jpg

MI AZ AMI SZERINTEM HIÁNYZIK!? Azt hiszem bármilyen korosztály, gyermekek, fiatalok, középkorúak és idősek is megtalálják a számukra kedvező üdülési lehetőséget  az északi és a déli oldalon is! Amit én személy szerint hiányolok azt is lehetne orvosolni. Nincs olyan rész Siófokon - gondolom máshol sem - ahol a nyugdíjas korosztály este - nem éjjel - kellemesen szórakozhatna, nosztalgia zenével, szintén nyugdíjas korban lévő énekesekkel, és egy kis tánccal, aki még szeret és engedi a reuma is táncolni. Igazi nyári, könnyű kis felhőtlen kikapcsolódás rá férne minden idősebb emberre is. Közben az asztaloknál lehetne fogyasztani ezt azt, aki nem táncol az is elszórakozna, nézelődne, hallgatná a zenét. Egy nyugdíjas zenés étterem kéne, Kovács Katikkal......és hasonló még remek formában lévő énekesekkel!  Emlékszem milyen fülbemászó  zene szűrődött ki annak idején egy- egy étteremből vagy kerthelyiségből. Az üdítő "limonádékon" kívül, a nívósabb előadásokra is lenne közönség szerintem. Ma már úgy látom kizárólag a fiatalokra gondolnak, mert ott aztán van zene, ricsaj, üvöltözés és minden egyéb a parton minden mennyiségben, rengeteg zenekar áll a  fiatal nagyközönség kiszolgálására!

HÁTHA VALAKINEK ESZÉBE JUTNA ÉS GONDOLNA A NYUGDÍJASOK SZÓRAKOZTATÁSÁRA IS!   Azt hiszem meg lehetne oldani, hogy nem lenne veszteséges vállalkozás!

 

 

Képzeletben  már látom valamelyik Siófon lévő hotel egyik nagy helyiségében újonnan megnyílt a nyugdíjasok szórakoztatásásra egy remek magyar étterem, könnyű és finom ételekkel, és délutántól már mindig élő nosztalgia zene lenne, régi kedvenc énekesekkel!

11163746_834635939951428_5112679343745298481_n.jpg

 Szerbusz kedves Balcsi, minden évben szeretnélek viszontlátni!

 

cb4.jpg

 Honnan tudom, hogy a Balaton örök?  Mert amikor 50 évvel ezelőtt fürödtem benne, akkor is ugyan ez a kép volt előttem, mint most 2016-ban. Nagy kánikulában telve lesz az ország csoda szép, óriási lavora!

balatonboglar_platanstrand_01-1024x768.jpg

 

Mindenkinek jó nyaralást, kellemes nyári emlékeket kívánok és finom étkeket, italokat!

 

 

XOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOX

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr518884420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása