Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

MIT FŐZTEM, MIT ETTEM.....? A FINOMSÁGOK KONYHÁJÁBAN! 1.rész

2016. október 29. - Karácsonyi Klári

100_8903_12_21_35_ma_solat_2.jpg

KEDVES OLVASÓ!

Ebben a sorozatban mindenféle ételeket fogok bemutatni - diétásokat is - ami főzésre került nálam mostanában, vagy  tudom ajánlani ebédre, vacsorára, reggelire!

Ha úgy érzi érdemes valamelyiket megpróbálni, akkor jó étvágyat kívánok hozzá!

101_0099_ma_solat.jpg

 VITAMIN LEVES: Kalória szegény étkezésre is jó. Brokkoli, karfiol, sárgarépa pirospaprikát bele teszek egy fazékba kevés vízzel, marhahús bio ételízesítővel, egy mokkáskanál libazsírral  és bors, kömény és egyéb fűszerekkel lehet fokozni a finom tavaszi ízeket, akkor is ha már hideg van!100_0756.jpg

VITAMIN SALÁTA: Szintén kalória szegény, tiszta vitaminnal, nyers székelykáposzta Kata módra!  A savanyú káposzta vitamin tartalma köztudomású. így, hogy nincs megfőzve, teljesen benne maradnak a hasznos tápanyagok!

A nyers káposztát jól kimosom és egy tálba teszem. Majd apróra vágok kaliforniai és kápia piros paprikát, majd pár gerezd fokhagymát 2-3 paradicsomot, fűszer pirospaprikát, bors, kömény. Egy pici vízzel felöntöm, összekeverem és jól megturmixolom az egészet, majd ráöntöm a káposztára és 2-3 babérlevelet is teszek bele. Be a hűtőbe 2-3 órára és utána mindig fogyasztható 3 napig biztosan eláll a hűtőbe. Lehet rá tejfölt is tenni, esetleg kenyeret is enni, ki, hogyan szeretné!

100_0768.jpg

CSIRKESZÁRNYBÓL LEVES: 5-6 csirkeszárnyat bele teszek vízzel a fazékba és sárgarépát, fehér répát, zellert, karalábét, pici kelkáposztát, pár szem zöldborsót, zöldpaprikát, hagymát egészben, saját ételízesítőt, fűszereket és lassú tűznél megfőzőm puhára a húst. Addigra a zöldségek is megfőnek!  Ebbe én nem teszek kalória spórolás miatt semmilyen tésztát.

100_0672.jpg

 ÉRDEKESSÉG, TEJLEVES: Pici vajon valamilyen féle levestésztát megpirítok, majd felöntöm sima fél liter tejjel. Teszek bele, kaprot, petrezselymet, ételízesítőt, bors, kömény, pici fokhagyma és lassú tűznél megvárom míg megfő a tészta benne és kész. Érdekes finom ízű, könnyű leves lesz!

100_0612.jpg

TOROSKÁPOSZTA:  Az eredeti toroskáposztát én disznóöléseknél láttam falun elkészíteni. Én is így csinálom. Zsírban felteszek oldalast vagy más sertés húst szépen megsütni, először egy pici vizet alá, sok fokhagymát és folyamatos figyelni, jól befűszerezni. Majd hozzá teszem a kimosott savanyú káposztát 2-3 babérlevelet és ízlés szerint fűszereket és együtt megfő, megsül az egész! A végén már nem lesz leve, csak finom zsíros szaftja. Ez nem diétás, de nagyon finom!

100_0752.jpg

 VADAS ZSEMLEGOMBÓCCAL,CSIRKÉBŐL:  Nem volt sok időm rá, így kipróbáltam milyen csirkehúsból? Finom lett. A csirkehúst egy kevés zsíron jól átpirítottam, sok fűszert hozzá, bors, kömény, fokhagyma, hagyma és sárga és fehér répa, zeller, babérlevél, ízesítő és kevés vízben megfőztem. A húst kiszedtem meg a babérlevelet és a többit meg turmixoltam. A lábosban egy mokkáskanál cukrot karamellizáltam, ráöntöttem a turmixot, tejfölt, mustárt bele, összekevertem vissza a húsokat és 5 percig még együtt főztem és kész.  Zsemlegombóc: fehérkenyeret apróra összevágtam, sütőben megpirítottam és egy tálba öntöttem, majd ráütöttem 3 egész tojást, só, bors és annyi liszttel, hogy jó rugalmas, de nem túl lágy tésztát kapjak összedolgoztam. Sós lobogó vízbe, vizes fagyis kanállal bele szagattam. Főztem 6-7 percig  és kiszedtem olvasztott vajra.

100_0737-1.jpg

EGYSZERŰ ZÖLDBABLEVES: A babot egy pici libazsírban megpároltam, egy kiskanál liszttel beszórtam, fűszereztem, krumplit, vizet hozzá és bio marhahús ízesítővel megfőztem. A végén pár frankfurti virslit, petrezselymet tettem bele. Nem tettem tejfölt hozzá, csak a tálalásnál.

100_0635.jpg

SERPENYŐBEN nem sütőben SÜLT CSIRKECOMBOK: Együtt készül az egész, kevés munka van vele. Libazsírba beleteszem a már fűszerezett, sós csirkecombokat, picit átpirítom és kevés vizet öntök alá, sok fokhagymát és hozzá teszem a megpucolt egész burgonyákat, petrezselyemmel, picit só, bors, kömény és fedő alatt szépen megsütöm. Ilyen piros kérget sütök rá és vaj puha, szaftos a hús is!

100_0639.jpg

HAGYMÁS PARADICSOMSALÁTA: Az apróra összevágott lila vagy fehér hagymára, pici ecet, cukor és só, jól összekeverem és az apróra összevágott sós paradicsomot ráteszem, petrezselymet, bors és pici víz, ha kell, mert a paradicsom sok vizet enged. Más fűszereket is lehet használni, ki mit szeret!

100_0667.jpg

ZÖLDBORSÓ FŐZELÉK: Kevés vajon megdinsztelem a borsót ételízesítővel, bors, petrezselyem. Ha puha egy evőkanál liszttel bestaubolom - meghintem - picit átpirítom és tejjel felengedem.  Mi most rántott húsival ettük.

100_0779.jpg

KARALÁBÉFŐZELÉK: Az elkészítési módja ugyanaz mint a borsónál. 3 karalábét 1 sárgarépát apróra vágva, pici vajban megdinsztelem ételízesítővel. Majd 1 evőkanál liszttel bestaubolom és kevés tejjel felöntöm, és petrezselymet teszek rá. Magában is finom, de bármilyen húsféleség vagy tükörtojás, bundáskenyér passzol hozzá!

100_0509.jpg

CSIRKETORTA!

100_0521.jpg

A csirkehús darabokat egy teflon lábosban, libazsírban jól átpirítom, fokhagymával, fűszerekkel, ízesítővel majd leöntöm, tojás, tejföl és liszt keverékével. Sütőben 180 fokon szép pirosra sütőm és salátákkal tálalom!

100_0656.jpg

PÁR PERCES SÓS és ÉDES SÜTI:  Fagyasztott leveles tésztát kitekertem és egyszerűen vajjal megkentem majd reszelt sajtot és köményt tettem rá. Finom és könnyű lett!

100_0630.jpg

PÁR PERCES ÉDES SÜTI: A leveles tésztát megkenem olvasztott vajjal és nyers alma szeleteket teszek rá, citrommal meglocsolom és kevés fahéjat szórók rá. A sósat és az édeset is 180 fokon megsütöm, vigyázok rá, mert hamar kész! Lehet rá tenni vanília szószt vagy tejszínt, vagy mindkettőt!

100_9569_1.jpg

KEDVENC REGGELIM: Kakaóval vagy tejeskávéval a macesz vagy pászka, ki hogyan ismeri!

100_0604.jpg

Szeretett barátnőm remekül érti az égetett tészták készítését. természetesen csinált nekem csokis képviselőfánkot!

100_9838.jpg

GYÜMÖLCSÖK: Most már mirelit málnát és ribizlit, valamint friss barackot és körtét ettünk!

Jó étvágyat kívánok a kedves Olvasóimnak!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr4411913073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása