Szines Irások

Karácsonyi Klára

Karácsonyi Klára

ÖRÖMTELI HÚSVÉTI ünnepeket! MIT FŐZTEM mostanában?

2017. április 02. - Karácsonyi Klári

 

               ÖRÖMTELI HÚSVÉTI ÜNNEPEKET!         

 

husvet_hatterkepek06_1920x1200.jpg

 Kellemes Húsvéti Ünnepeket Mindenkinek!

 Ételajánlatok,  ki mit szeret belőle!

100_9541_2.jpg Ezeket a retró szendvicseket szeretem, azt rakunk a kenyér szeletekre amit szívesen eszünk!

Orvossal átgondolva én libazsírt, vajat és jó minőségű olajat használok, de nem olívát, mert annak nem szeretem a jellegzetes ízét. Természetesen mindent én főztem és fényképeztem.

100_9933.jpg

 A finom főtt sonkát és szalonnát átpirítom zsírban, majd utána beleteszem a zöldbabot és egész körtét. Ízlés szerint pici fokhagymát, fűszereket, ki-mit szeret  és mire a bab megfőtt, kész a körte is! Remek ízhatás így egyben!

101_0047_2.jpg

Cukkini főzelék. Felszeletelem a cukkiniket, majd kevés libazsíron kaporral átkeverem és kevés vizet meg két szem krumplit adok hozzá, ízesítőt, fűszereket. Hamar kész és utána egy csapott evőkanál liszttel behabarom. Bármilyen hús, feltét, tojás, bundás kenyér, stb. finom hozzá.

100_1130.jpg

Gyors ebéd, kevés munkával.Egy tepsit libazsírral kikentem majd az előre megfűszerezett, sós, fokhagymás csirke alsó combokat belefektettem. Jó sok tejfölt és reszelt sajtot összekevertem és ráöntöttem meg még egy kis mustárt is. Nem fedtem le 200 C kb. 1 óra alatt finomra átsült.

101_0058_2.jpg

Vörösbor leves. Fél liter vörösbort 2dl vízzel, fahéj, szegfűszeg, pici cukor feltesszük melegedni. Közben 2 tojást egy csapott evőkanál liszttel, egy csipet só, kikeverni és a már meleg, de nem forrásban lévő levesbe apránként, óvatosan kézi habverővel belekeverni 2 percig fő és kész. Először jó habos lesz, ha azonnal tálaljuk majd később a hab eltűnik, de finom íze megmarad.

100_1151.jpg

Jó sorsomban hozzájutottam termelőtől bio marhahúshoz. Kíváncsi voltam milyen íze lesz? Fél kiló húshoz kettő nagy fej hagymát adtam libazsírban megpároltam és hozzá a húst, csak só, bors, kömény és fokhagymát, kevés vizet adtam, kettő és fél óra alatt vaj puha lett. Majd kivettem a húsokat és abban a szaftban megfőztem a krumplikat, szenzációs finom lett!

100_1110.jpg

 Marhapörkölt, kb. fél kiló húshoz megint 2 hagymát apróra vágtam libazsírral főzők mindig és házi pirospaprikát, fűszereket és sót adtam hozzá, semmi ételízesítőt, érezni akartam a finom bio tiszta hús ízét. A Vali Konyhájában tanult nokedlit csináltam hozzá. 4 tojásba annyi lisztet teszek, hogy jó nokedli tészta legyen belőle, pici só, majd sós vízben kifőzni és olvasztott vajjal összekeverni.  Fantasztikus finom ízű lett minden!

100_1148.jpg

Kaliforniai pirospaprika, kukorica és hagymából készült salátát készítettem. Remek salátalé, ecet vagy citrom, só, pici cukor, fűszerek, petrezselyem és legalább egy óra hosszat hagyni állni.

100_9052_1.jpg

 A vadast sokféleképpen csinálják én úgy,ahogy anyukámtól tanultam, egyszerűsítve.

101_0140.jpg

Ezt a sült paradicsomot bármikor ha passzol adhatom meleg köretnek is. Félbevágom só,bors és reszelt sajt és 180 fokon a sütőben, látom már mikor kész!

100_8403_10_24_22.jpg

Bablevesnél az előző este beáztatott babot, lehetőleg füstölt sonka levében felteszem főzni fokhagymával és egy babérlevéllel, fűszerekkel. Később beleteszek zöldségeket, ha minden puha egy evőkanál liszttel és egy tejföllel behabarom, majd petrezselymet teszek rá.

100_8760_ma_solat-1-1.jpg

A rántott hús az örök sláger, nem tudok annyit csinálni, hogy el ne fogyjon. Vajban párolt karalábéval és zöldborsóval!

100_0474-2_1.jpg

Ugyan így a sűrű palacsinta tésztában forgatott "párizsi" módon sült húsnak is mindig örül mindenki. Petrezselymes zöldborsós rizzsel.

100_9588_ma_solat_2.jpg

Lucskós káposzta! Egy kisebb fehér káposztát vízben felteszek főzni apróra vágva és fél kiló hús hozzá a recept szerint disznó húst, egy mokkás kanál libazsírt is teszek bele. Jól fűszerezem, fokhagyma stb. Ha puha minden, egy tejföllel és egy púpos evőkanál liszttel behabarom.

100_9765_2.jpg

Gyors ebéd! Egy szép szelet főtt tarját kevés libazsíron minkét oldalon jól átpirítom, majd abban a szaftban, sárgarépát, borsót és vékonyra vágott zellert megdinsztelek, sóval, fűszerekkel. Mikor kész a vékonyra vágott zöldségekhez tejfölös majonézt készítek és tejszínes tormával tálalom.

 

100_9947.jpg

Rókagomba leves. Fél kiló gombát pici zsíron megdinsztelek, majd hozzáadom a zöldségeket különfélét,  felöntöm húslével később még egy tojásból nokedlit szaggatok. 

101_0048_1_2.jpg

Sajtos fánk, 25 dkg reszelt sajt, kettő tojás, két kanál liszt, só, bors, fűszerek, összekeverem  és vizes kézzel gombócokat formázok és bő olajban kisütőm, 2-3 perc alatt kész.

100_1126.jpg

Sült tarja, sült krumplival. Remek íze van lehet Brassóinak is megcsinálni, de én nem vágtam a húst apróra és nem kevertem össze a krumplival, de ugyan az az íz hatás. Bő libazsírban a tarjákat felteszem sülni, pici vizet hozzá, sok fokhagymát, só, bors, kömény ki-mit szeret. Kb. egy és fél óra, mert nálam a hús féléknek mindig vaj puhának kell lenni. Közben ezt a krumplit most kockára vágom és olajban kisütőm.

100_9373_1_1.jpg

Székely káposzta, ezt inkább csak én szeretem, de vagyok olyan önző, ha nagyon kívánom, hogy elkészítem és teszek félre a mélyhűtőbe is belőle.

100_9758_1_-1.jpg

Könnyű, gyors, liszt nélküli bableves. A dobozos  babot egy kis sárgarépával, pici zsírral és húslével és sonkadarabokkal felteszem főzni, míg a répa megpuhul, fűszerezem. A végén egy jó minőségű tejfölt keverek bele.

100_0536_2.jpg

Sima fasírt, de hagyományosan prézliben és bő olajban sütve.

104_1712.JPG

Kipróbáltam az új módit is sütőben, egy picit mintha a hagyományos finomabb lenne!

100_0431_1.jpg

Rántás nélkül. Apróra vágott karalábé, kevés sárgarépa vajban megdinsztelem és a végén pici tejjel felengedem.

_jpg_1.jpg

Magyar gyomrunk van, mert a rántott hús, bármilyen krumplival, uborkasalátával mindig jöhet! Soha nem unalmas!

100_8712_1_1.jpg

Uborka saláta. Én nem csavarom ki, vizet sem teszek rá, csak megsózom kicsit és rögtön az ecet, cukor, fokhagyma és összekeverem, magától adja a finom levét.

100_8213_2.jpg

Meggyleves vagy meggyszósz. Ha kevesebb liszt van a habarásban, akkor leves, ha kicsit több, akkor szósz.

100_0612_2.jpg

A sima ,megmosott savanyú káposztát megdinsztelem zsíron, fokhagyma, babérlevél, kömény, majd beleteszem az apróra vágott főtt sonkát.

100_0880.jpg

Mindig sikeres.....házi sült kolbász.

101_0224_2.jpg

Amikor gyorsan kész akarok lenni, kettő az egyben. Húsleves csirkecombokkal.  Ha már majdnem kész kiveszek pár combot egy lábosba. 

100_8955_1.jpg

Egy hagymát kevés zsíron apróra vágok, kaliforniai paprikát bele, uborkát, tejfölt, petrezselymet, és juhtúrót és beleteszem a combokat, 5 perc alatt átforgatom és kész, remek hozzá a petrezselymes rizs.

100_1079-2.jpg

Sült fokhagymás csirkemell mellé csináltam zöldséges tésztát és salátákat. A vajban megpárolt zöldségekkel összekevertem a kifőtt tésztát, fűszereztem.

100_8846_1_1.jpg

Hogyan készítek jó, szaftos, puha és nem száraz csirkemellet? Libazsírban, felteszem -fűszerekkel- fokhagyma, só, kömény, bors, kaliforniai paprika, egy teflon lábosba és utána vizet öntök rá, fedő rá. Kb. egy óra múlva, fedő le és zsírjára sütőm. Ezt a  masszív porcelán tálat 1880-ban!!! a nagymamám kapta az esküvőjére. Az anyukám is nagy becsben tartotta és én is vigyázok rá....mindig kedves emlék. Jellemző... semmit nem kopott meg a diszkrét virág motívum. Akkor még maradandót csináltak.  Tehát a kifogástalan tál 138 éves!

104_1509_1.JPG

 Szeretjük bármilyen sült hús féléhez a vékonyra felvágott és pici lisztben meghempergetett, bő olajban pár perc alatt készre sütött hagymát.

100_9333-1.jpg

A halat is szeretjük mindenkor. Lazacot olajban, kevés fokhagyma, bors, só 10 perc alatt serpenyőben megsütőm. vajas , kapros krumplit adok hozzá és fűszeres mártást.

100_0742-1_1.jpg

Sült libamell vajas zöldséges krumplival.  A libamellet bő libazsírban, sóval, fokhagymával, bors, kömény puhára sütőm, nem sütőben, lábosban.

100_0693_2.jpg

Libaleves

100_9672_1.jpg

Salátának valókat összevágom, majd kis sajt darabokat is, tejföllel vagy kefirrel leöntöm és egy tükörtojást teszek a tetejére.

100_9666.jpg

Akinek nem tiltja az orvos ilyen finom reggelit, vagy vacsorát is megengedhet magának. Jó étvágyat!

100_0811.jpg

 Azt hiszem minden magyar ember szereti! Fél kiló liszthez hozzáadok 3 dkg élesztőt , 3dl langyos tejet, sót és 2 evőkanál olajat. Az egészet jól kidagasztom, letakarom és egy órát állni hagyom. Ha jól megkelt bő, forró olajban sütőm.

100_0814.jpg

Ki csak simán vagy fokhagymásan, sajttal, tejföllel.  

100_0667_2.jpg

Zöldborsó főzelék

100_9961.jpg

Alma bundában. Mindig kevés....akármennyit csinálok!  A meghámozott almákat citromlével leöntöm, nagyon sűrű palacsintatésztába beleforgatom és bő, forró olajban kisütőm.

100_8827_1_2.jpg

Sima fasírt, prézli nélkül, juhsajttal és vegyes zöldség körettel.

100_0804_2.jpg

 Szivárványos pisztráng csak sima paprikás lisztben kisütve.

100_8884_1.jpg

Az én gyümölcsrizsem. Megfőzőm a tejberizst, vékonyan tejszínt teszek rá, majd különféle gyümölcsöket - ami éppen van - és egy kicsi tojáslikörrel meglocsolóm.  Húsvétkor aktuális!

100_9658_1_1.jpg

Vacsorára, reggelire körözött én mindig juhtúróból szeretem csinálni!

100_9509_1.jpg

Szintén vacsorára, reggelire, aki szereti a sprotni vagy más szardíniát.

100_9524_3.jpg

Én még a papámtól tanultam, hogy a halakat vajjal összekeverni, citromlevet rá és mindegyik tetejére egy "aranyhalat" teszünk. Lehet játszani és evés előtt kérni az "aranyhaltól" egy kívánságot, hátha teljesíti?

100_9533_2.jpg

Szintén könnyű vacsora, reggeli a friss tojásból a lágytojás. Én így szeretem kistányérba kirakni és vajas kenyérrel.

100_0403_2.jpg

Egyszerű ételek, mákos guba csak simán vagy vanília öntettel.

100_9725_1.jpg

Szintén finom a tejberizs, narancslekvárral és csoki öntettel.

100_9569_2.jpg

Szintén egyszerű, finom és olcsó reggeli. Tejes kávé vagy kakaó vagy karamellás tej , macesszal, vagy pászkával ki-hogyan ismeri.

100_9868.jpg

Ha igazi finom, friss kenyérhez jut az ember Keresztanyám úgy mondta tejeskávé, puszta kenyérrel, fenséges!

100_9701_2.jpg

A fiatalabbak már nem is emlékeznek a sarokház nevű süteményre. Az 1960-70-es évek non plus ultrája. Eredetileg egy csoki torta volt bevonva teljesen, igazi tejszínhabbal, akkor még nem is léteztek ezek a növényi meg cukrász habkreációk, ami még köszönő viszonyban sincs az igazi állati tejtermékből előállított tejszínnel.  Lehet készíteni ma  is már bármilyen szelet tortából. Finoman tartja a tortaszeletet. Anyám mindig tett a tejszínből a kávéjába is és mondta igazi luxus élvezet.

100_8559_1.jpg

 Nálunk ez szülinapi torta volt. Sima piskóta, belül főtt csoki krémmel, kívül igazi -nem növényi - tejszínhabbal.

100_0942_1.jpg

A leggyorsabb és fáradság nélküli megoldás, ha vendégek jönnek. Recept: fogom a lakáskulcsot, kimegyek az ajtón bezárom és elmegyek a kedvenc cukrászdámba és veszek ami éppen tetszik.  Ma kávés fánkot, indiánert és diós tortát.

rkjjvatuqgmyhbkp9c9n_confectionery_tile_2.jpg

nyuszik.jpg

 Húsvétkor gondolom minden lakásban akad egy-egy csoki nyuszi, festett vagy csoki tojás!

12998731_1350558221636881_4246235513524392208_n_1.jpg

Mivel jönnek a HÚSVÉTI ÜNNEPEK, mindenkinek örömteli, egészséges napokat kívánok!

Az egyik embernek a nyúlról szól csak a Húsvét, esetleg a Tavaszról,  a másiknak Jézusról!

 

Mindenkinek kívánok, nyugalmas, békés, jó ünneplést, viták és veszekedések nélkül, elég pénzt és sok szerencsét az életben!

 

100_8646_1.jpg

 

XOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOX

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletreceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr9412395401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása